הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שווה צפייה: שלוש סדרות מומלצות
משוטטים שוב ושוב בנטפליקס? לא מוצאים מה לראות? מחכים לסדרה הבאה שתתפוס אתכם? נהדר, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. הנה שלוש סדרות נהדרות שעלו לאחרונה למסך הקטן, והן לגמרי שוות צפייה

הסדרה הראשונה נקראת "שמי הלילה״, מדובר על סדרת מדע בדיוני מבית אמזון פריים וידאו בת שמונה פרקים. העלילה עוסקת בהזדקנות וחיים מחוץ לכדור הארץ, ובמרכזה עומד זוג מבוגר, איירין ופרנקלין יורק, מורה בגמלאות ונגר המתגוררים בעיירה קטנה ומנהלים חיים רגועים ואפורים. השניים היו אהובי נעורים, חלקו חיים, וכעת הם מזדקנים זה מול זו. הזיכרון של פרנקלין מדרדר, ואיירין נופלת ונלאצת לשבת בכיסא גלגלים. בניגוד לכל הציפיות, הם שם אחד עבור השנייה, מלאים אהבה וחמלה. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אך מתחת לפני השטח, השניים מסתירים סוד גדול, כזה הרודף אותם שוב ושוב, גם הרבה שנים לאחר מכן. "שמי הלילה" מכילה במובן מסוים עומס רעיוני אך באותה נשימה היא גם חכמה, מותחת, סוחפת, ומהנה לצפייה, הרבה בזכות הליהוק המוצלח של ספייסק וסימונס, זוכה האוסקר, המהווה את נקודת החוזקה של הסדרה כולה.

הסדרה השנייה נקראת ״הנחש מאסקס״ והיא מגיעה אלינו מאפל טיוי פלוס. מדובר על דרמה על טבעית, העוקבת אחר קורה, המתגוררת בלונדון הויקטוריאנית, אשר מחליטה לפתוח דף חדש, ולצאת לחיים עצמאיים, לאחר שבעלה נפטר. היא עושה זאת לצד העוזרת שלה, מרתה.

באותה נשימה, בכל רחבי לונדון יש שמועות על מפלצות דמויות נחש, וקורה, שהיא היסטוריונות, מגלה עניין רב בסיפור. היא מחליטה לנסוע אל אותו כפר מרוחק, במטרה להבין על כל זה יותר. הסדרה מבוססת על ספרה של שרה פרי, והיא למעשה רומן הסיטורי שעבר עיבוד טלווזיוני מוצלח במיוחד. "הנחש מאסקס" עוסק לא מעט בפערי מעמדות, בעיקר בין נשים וגברים, הקונפליקט הקיים בין מדע ודת, ויותר מכל, מזקקת את הייחוד של אותה התקופה. התפאורה והתלבושות מעוררי התפעלות, והופכים את חווית הצפייה לנדירה במיוחד, זאת לצד צילום משובח, ושחקנים נהדרים. 

הסדרה האחרונה והשלישית היא דווקא דוקו, הנקראית ״השער לגן עדן: אם כל הכתות״, המספרת סיפור בלתי ייאמן אודות 39 אנשים שהתאבדו יחד בסן דייגו במטרה להגיע לספינת חלל אשר מחכה להם, כך האמינו, מאחורי כוכב שביט. 

אותה קבוצה האמינה כי בני האדם שייכים לחייזרים, וכי עלינו למות בשביל לעבור לשלב הבא. הסדרה כוללת ארבעה פרקים, ומורכבת מראיונות, קטעי ארכיון, ושאר קטעים מוקלטים. גם קורבי המשפחה של המתאבדים דיברו על ההתמודדות, והחיים לצד בני משפחתם, שנשאבו עמוק אל תוך הכת.

הסיפור של ״שער גן עדן״ הינו בלתי נתפס, והוא מותיר את הצופה בפער פעור. אך יותר מהכל, הסדרה מצליחה להוכיח כמה חזק הוא כוח השכנוע, וכי הוא יכול להוביל לקיצוניות בקרב אותם מאמינים, לא משנה מה תהיה אותה אמונה. 

 

17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE