הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כתמים בשיניים: כיצד זה קורה ואיך אפשר להיפטר מהם?
כולנו רוצים חיוך לבן, נוצץ, הוליוודי. אך במציאות רבים מאיתנו סובלים מכל מיני סוגים שונים של כתמים. כיצד ניתן לאבחן אותם? מאיפה הם מגיעים? והכי חשוב - איך מטפלים?

זגוגית השן אינה מתחדשת לעולם מהסיבה הפשוטה שאין בה תאים חיים, כך שכתמים שנוצרים בשיניים לא ייעלמו מעצמם אלא רק בעזרת טיפול מותאם. אבל למה הם נוצרים ומה ההבדל בין הכתמים השונים? למעשה, כתמי שיניים מתחלקים לשני סוגים עיקריים: כתמים פנימיים (כלואים בשכבות העמוקות והפנימיות של השן) וחיצוניים (תוצאה של הידבקות פיגמנטים ממקורות שונים). השלב החשוב ביותר בטיפול הוא זיהוי ומציאה של מקור הבעיה. למעשה, רק כך ניתן יהיה לקבל תוצאות טובות ולשמר אותן לאורך זמן.  

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כך תאבחנו נכון:

כתמים כהים בגוון צהבהב-חום: בדרך כלל קשורים לצביעה חיצונית ממשקאות כגון קפה, תה ויין. גם עישון יכול לגרום לכתמים מסוג זה. 

כתמים חומים או לבנים: קשורים לרוב בתהליך הסתיידות פגוע שגורם לשכבת האמייל של השן להיות רכה מדי עם נטייה להתקלף ולחשוף כתמים חומים או לבנים.

כתמים צהבהבים בהירים או שחורים: הצטברות אבנית על גבי השיניים.

כתמים שחורים: מדובר בכתמים הנפוצים בעיקר אצל ילדים, וקשה להיפטר מהם. הכתמה זו קשורה לצחצוח לקוי ולעיתים לתזונה שמעודדת ריבוי חיידקים.

כתמים לבנים: בדרך כלל מדובר בכתמים פנימיים שנוצרו במהלך התפתחות השן. הכתמים יכולים להיגרם גם מצריכת יתר של פלואור ומפגמים שונים בהתפתחות הזגוגית.

כתמים כחולים אפורים: קשורים בדרך כלל לחשיפה למתכות או לתרופות שונות במהלך התפתחות השיניים. גם נטילת אנטיביוטיקה מסוג מסוים במהלך הריון יכולה לגרום להתפתחות שיניים מוכתמות אצל ילדים.

כתם חום: מופיע כשיש דימום ברקמה הפנימית ביותר בשן או כתוצאה מדימום באחת התעלות השן במהלך טיפול שורש. 

איך מטפלים?

1. להקפיד על צחצוח שיניים יסודי ושיפור תחזוקת פה נכונה.

2. לעבור ניקוי מקצועי אצל שיננית פעמיים בשנה.

3. לעבור טיפול להסרת כתמים שלא ניתנים להסרה בניקוי אבנית או בהלבנה. הטיפול משלב חומצה ומכשיר ייעודי המעסה את השיניים ביעילות. התהליך אינו כרוך בכאב ומתבצע ללא זריקת הרדמה. לאחר הטיפול השן נעשית עמידה וחלקה יותר, כך שחיידקים לא יכולים להיצמד אליה בקלות. 

4. הדרך האולטימטיבית להעלים כתמים בשיניים היא לצפות אותן. טיפול דנטלי קוסמטי יכול לשנות צורה, צבע ומיקום שן באופן מיידי ויעיל. ציפויי חרסינה עמידים בפני צביעה חיצונית ומסוגלים לכסות כמעט כל צביעה פנימית. 



60% לא
40% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE