הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ישנן השפעות פוטנציאליות ארוכות טווח של מגיפת הקורונה על בני נוער"
גדילה קיצונית בצריכת אלכוהול, זמן מסך יוצא מגדר הרגיל, עישון, היעדר פעילות גופנית, ועוד עלולים להיות בעלי השפעה לטווח ארוך על חייהם העתידיים של בני הנוער

מחקר שנערך ביוני על ידי חוקרים מאוניברסיטת סידני הדגיש כי זמן מסך מוגבר, שימוש באלכוהול, ושינה לקויה, הפכו נפוצים אצל בני נוער בעקבות מגיפת הקורונה.

לעלייה זו עשויות להיות השלכות על בריאותם ארוכת הטווח של בני נוער, אמרו החוקרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אנחנו יודעים שהתנהגויות אלו מסוכנות לאורח חיים בריא ושכיחות בקרב צעירים, אבל אנחנו גם יודעים שהן מנבאות מספר מחלות כרוניות בשלב מאוחר יותר בחיים, כמו סרטן, מחלות לב וכלי דם והפרעות נפשיות", אמר ד"ר לורן גרדנר, עמית מחקר במרכז מתילדה של האוניברסיטה האוסטרלית למצוינות מחקרית בבריאות הנפש ובשימוש בחומרים.

החוקרים הביעו דאגה מהעלייה הכללית בשכיחות של שישה גורמי סיכון לאורח חיים בקרב בני נוער במהלך המגיפה, שהפכו נפוצים במיוחד אצל בנות.

המחקר שהתבצע על יסוד תשובות לסקר של כמעט 1,000 בני נוער אוסטרלים ברחבי מדינות ניו סאות' ויילס, קווינסלנד ומערב אוסטרליה, חקר גיל ממוצע של 12.6 שנים.

החוקרים השוו תגובות על פני תקופה של שנתיים מ-2019 לפני המגפה, ועד 2021, במהלכה.

המחברים השוו התפתחות מגמות בששת דפוסי אורח חיים מרכזיים שמעמידים בני נוער בסיכון למחלה כרונית בשלב מאוחר יותר.

  1. חוסר פעילות גופנית
  2. תזונה לקויה
  3. זמן מסך רב
  4. שינה לא מספקת
  5. שימוש באלכוהול
  6. עישון.

בסך הכל, הצוות מצא כי 94 אחוז מבני הנוער שנסקרו דיווחו על רמות מוגזמות של זמן מסך במהלך המגיפה, בהשוואה ל-86 אחוזים לפני המגפה.

מחקר משנת 2021 שנערך בארצות הברית דיווח על ממצאים דומים, כאשר השימוש הממוצע במסך היה כ-7.7 שעות ביום; לעומת 3.8 שעות לפני המגפה.

"ככל שזמן המסך גדל, כך גם הדאגה והלחץ של הנוער גדל, בעוד יכולת ההתמודדות פחתה", כך לפי המחבר הראשי ד"ר ג'ייסון נאגאטה.

"למרות שמדיה חברתית ווידאו צ'אט יכולים לטפח חיבור ותמיכה חברתית, גילינו שרוב השימוש במסך של המתבגרים במהלך המגיפה לא שימש מטרה זו", אמר נאגאטה.

בנוסף לעלייה בזמן המסך, מספר גדול של בני נוער דיווחו על צריכת אלכוהול מוגברת. החוקרים הופתעו לגלות שהצריכה גדלה יותר בקרב בנות מאשר בנים.

גורמי סיכון אחרים כגון עישון, תזונה לקויה וחוסר פעילות גופנית היו אף הם בעלייה.

פרופ' מרה טסון, מנהלת מרכז מתילדה, סיפרה כי המחקר החדש מחזק מחקרים בינלאומיים מקבילים הבוחנים את ההשפעה המגוונת של מגיפת הקורונה על צעירים.

"לתמוך בצעירים, לשפר או לשמור על התנהגויות בריאות זה חשוב", אמרה.

"ההיקף המלא של השפעת המגיפה על ילדים וצעירים זוכה סוף כל סוף להכרה בינלאומית".

25% לא
75% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE