הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הבנק העולמי לא אופטימי: "הדברים נעשו הרבה יותר גרועים משציפינו"
המלחמה באוקראינה, מגפת הקורונה, הסגרים בסין ושיבושים קשים בשרשרת האספקה מטלטלים את הכלכלה העולמית ומשאירים אותה במשבר שהמומחים לא יודעים מתי יגיע לסיומו

הבנק העולמי חזה לאחרונה שהכלכלה העולמית עלולה להמשיך לחוות קשיים בחודשים הקרובים, מכיוון שהעולם מתמודד עם משברים רבים, כמו המלחמה באוקראינה ומגפת הקורונה המתמשכת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

המוסד הפיננסי הגדול פרסם בחשבון הטוויטר שלו סרטון של מנהל קבוצת פרוספקטס, אייהן קוס, שאמר: "הדברים נעשו, למרבה הצער, הרבה יותר גרועים משציפינו. כן ציפינו להאטה, אבל היא הרבה יותר בולטת עכשיו. הצמיחה הולכת לרדת ל-2.9 אחוזים, ברמה העולמית, בשנה שעברה זה היה 5.7%".

קוס המשיך: "אז הכלכלה העולמית עומד בפני משבר. כמובן, יש לנו את המלחמה באוקראינה והשלכותיה. יש לנו ריביות גדולות, התנאים הפיננסי מתהדקים. והמשבר השלישי שעדיין איתנו הוא משבר הבריאות. אז זו תקופה קשה לכלכלה העולמית".

דבריו של קוס מגיעים זמן קצר לאחר שהבנק העולמי פרסם דוח על הסיכון הגובר ל'סטגפלציה', כלומר שיעור אינפלציה גבוה, צמיחה כלכלית מואטת ושיעורי אבטלה גבוהים. 

על פי הדוח, הצמיחה הכלכלית העולמית צפויה להישאר בסביבות ה-2.9 אחוזים, שהם "נמוכים משמעותית מהצפי ל-4.1%" לאורך 2023 ו-2024, שכן המלחמה באוקראינה משבשת את הפעילות, ההשקעות והסחר בטווח הקצר, הביקושים דועכים וההתאמות המדיניות הפיסיקליות ומוניטאריות נסוגות".

"המלחמה באוקראינה, הסגרים בסין, שיבושים בשרשרת האספקה והסיכון לסטגפלציה פוגעים בצמיחה. עבור מדינות רבות, יהיה קשה להימנע ממיתון", אמר נשיא הבנק העולמי במסמך שפורסם לפני כשבוע. "השווקים מסתכלים קדימה, ולכן דחוף לעודד ייצור ולהימנע מהגבלות הסחר".

 

 

בשבוע שעבר, הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה הודיעה כי שיעור האינפלציה במדינה הגיעה ל-8.6 אחוזים במאי, שזו "העלייה הגדולה ביותר במשך 12 חודשים מאז דצמבר 1981". בדוח נכתב כי "העלייה הייתה על בסיס רחב, כאשר המדדים למקלט, בנזין ומזון הם התורמים הגדולים ביותר".

בעוד כמה מחוקקים מאשימים את הנשיא ג'ו ביידן באינפלציה, הוא פרסם הצהרה על רקע הדוח שבה אמר כי "הממשל שלי ימשיך לעשות כל שביכולתו כדי להוריד מחירים עבור תושבי ארצות הברית. הקונגרס חייב לפעול בדחיפות גם כן. אני קורא להם להעביר הצעת חוק להפחתת עלויות המשלוח ולהביא אותה לשולחן שלי, כדי שנוכל להוריד את מחירי הסחורה". 

עוד הוסיף הנשיא כי "המחירים במשאבה הם חלק עיקרי מהאינפלציה, והמלחמה באוקראינה היא סיבה מרכזית לכך. ארצות הברית בדרך להפיק כמות שיא של נפט בשנה הבאה, ואני עובד עם התעשייה כדי להאיץ את זה". 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE