הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יש משהו אחד שהדמוקרטים והרפובליקנים מסכימים איתו: לארצות הברית אין עתיד
אחוז גדול מהמצביעים משני צידי המפה הפוליטית חושבים שבשנים הקרובות תפרוץ מלחמת אזרחים, וכל אחד מאשים את השני בחוסר קשר למציאות ואי מוסריות

יותר ממחצית מהדמוקרטים והרפובליקנים רואים שחורות לגבי העתיד בארצות הברית, וחושבים שבשלב מסוים המדינה לא תהיה יותר דמוקרטית. הם גם מאשימים אחד את השני באותה הדרך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הסקר החדש שנערך על ידי Yahoo News ו-YouGov, מצא ש-55% מהמצביעים הדמוקרטים ו-53% מהרפובליקנים אמרו ש"סביר להניח" שארצות הברית "תפסיק להיות דמוקרטיה בעתיד".

לגבי המצביעים העצמאיים או אלה שלא מזוהים, האחוז הפסימי לגבי עתידה של ארצות הברית עומד על 49, בעוד שרק 25% אמרו שעתיד שחור כזה נראה "בלתי סביר", ו-25% נוספים אמרו שהם לא בטוחים מהי תשובתם.

באופן כולל יותר, 60% מהדמוקרטים ו-61% מהמצביעים הרפובליקנים מאמינים שארה"ב הופכת ל"מדינה פחות דמוקרטית". 

המצביעים משני צידי המפה הפוליטית מאמינים שהם זכו ליחס הוגן יותר בעבר מאשר כיום - כאשר 71% מהרפובליקנים ו-50% מהדמוקרטים הסכימו עם ההצהרה הזו.

נוסף על כך, הסקר מצא כי 52% מהמצביעים האדומים, 46% מהכחולים ו-50% מהעצמאיים - מאמינים ש"תהיה מלחמת אזרחים בארצות הברית במהלך חייהם". 

כאשר לכל הצדדים אין תקווה לעתידה של המדינה, המשיבים בסקר מיהרו להאשים את הצד השני במצוקה הנוכחית. 30% מהרפובליקנים תיארו את הדמוקרטים כ"חסרי קשר עם המציאות", בעוד ש-25% טענו שהם "איום על ארצות הברית".

שמונה אחוזים נוספים רואים במפלגה השולטת "לא מוסרית", ו-ארבעה אחוזים אמרו שהתומכים במפלגה הדמוקרטים "מאיימים עליי באופן אישי".

הדמוקרטים מרגישים באופן דומה לגבי הרפובליקנים. 27 אחוזים מהדמוקרטים כינו את היריבים שלהם כ"מנותקים מהמציאות", 23% אמרו שהם "איום על ארה"ב", 7 אחוזים טענו שהמפלגה האדומה היא "לא מוסרית", ו-4% הרגישו מאוימים באופן אישי.

בסקר השתתפו 1,541 מבוגרים החיים בארצות הברית, והוא נערך בין ה-10 ביוני ועד ה-13. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE