הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מאסק אמר שיצביע לדה-סנטיס בבחירות לנשיאות - והמושל הגיב: "מקבל תמיכה מאפרו-אמריקאים"
מושל פלורידה לא התרגש יותר מדי מתמיכתו הפומבית של האיש העשיר בעולם, שהפך באופן רשמית למצביע למפלגה הרפובליקנית, אבל כן התייחס למוצא שלו - דרום אפריקה

המיליארדר אילון מאסק הודה כי הוא הצביע לראשונה למועמד רפובליקני, והכריז כי הוא כנראה יתמוך ברון דה-סנטיס לתפקיד הנשיאות, אם יתמודד. מושל פלורידה נשאל על כך, והגיב בצורה מוזרה: "אני מברך על תמיכה מאפרו-אמריקאים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בשיחה עם כלי תקשורת ביום רביעי, עיתונאי שאל את המושל הרפובליקני מה דעתו על ההכרזה של מנכ"ל טסלה, שאמר כי הוא יצביע לו אם יחליט לרוץ לנשיאות. 

דה-סנטיס ענה: "אני מתמקד רק בבחירות של 2022, אבל עם אילון מאסק, מה שאני אגיד, אתם יודעים, אני מברך על תמיכה מאפרו-אמריקאים. מה אני עוד יכול להגיד?".

מאסק נולד בפרטוריה שבדרום אפריקה, לאב לבן מאותה מדינה ולאמא קנדית. הוא עבר לארצות הברית, שם קיבל אזרחות מלאה. 

מנכ"ל טסלה הפך לדמות מרכזית במאבק המפלגות בארצות הברית. לאחרונה הוא הביע את אכזבתו מהמפלגה הדמוקרטית, לה הצביע כל חייו, ותקף ללא הרף את הנשיא ג'ו ביידן. אתמול, כאמור, הוא הודה כי הצביע לראשונה בחייו לפוליטיקאית רפובליקנית, ואמר כי הוא יצביע לדה-סנטיס.

המושל הרפובליקני הוא לא הראשון שמכנה את האיש העשיר בעולם כ'אפרו-אמריקאי'. בעבר, מספר רפובליקנים שחורים השתמשו בכינוי, אחרי שפורסם בחודש אפריל כי מאסק מתכנן לרכוש את הפלטפורמה החברתית טוויטר. 

 

 

כך, למשל, הקומיקאי השמרני טרנס קנטל וויליאמס, צייץ אז: "אילון מאסק הוא האפרו-אמריקאי הראשון שיש בבעלותו חברת מדיה גדולה. הוא אחד מהאפרו-אמריקאים האהובים עלי, ועצוב לראות כל כך הרבה אנשים מהשמאל שתוקפים אותו ברגע ההיסטורי הזה".

 בילי פרמפה, שהתמודד לקונגרס בניו ג'רזי, כתב מוקדם יותר החודש: "הפרוגרסיבים משתגעים, עכשיו שאפרו-אמריקאי שולט על טוויטר. הם אהבו אותו עבור האנרגיה הירוקה שלו, אבל לאפשר חופש ביטוי בטוויטר? הו, לא! איכשהו, עכשיו הוא בעל עליונות לבנה. כולכם הגזענים האמיתיים".

כזכור, דה-סנטיס, שיתמודד לקדנציה נוספת לראשות מדינת פלורידה, לא הודיע על ריצה אפשרית לנשיאות ב-2024, על אף שהוא מקבל תמיכה רחבה בקרב המצביעים הרפובליקנים.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE