הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הבית הלבן: "לחברות הנפט יש חובה פטריוטית להוריד מחירים"
מזכירת העיתונות תקפה את החברות האמריקאיות, וטענה כי הן מנצלות את המלחמה בין רוסיה לאוקראינה כדי להרוויח על חשבון משפחות שגם ככה מתקשות. "הן מנצלות את המצב"

לחברות הנפט יש "חובה פטריוטית" לסייע בהורדת מחירי הדלק, ככה טענה ביום רביעי מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, בעוד האמריקאים ממשיכים להתמודד עם מחירי הדלק ששוברים שיאים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

כאשר גלון דלק עומד על ממוצע של למעלה מ-5 דולר בכל ארצות הברית, דוברת הבית הלבן פנתה לחברות הנפט בעקבות מכתב חריף ששלח הנשיא ג'ו ביידן למנהלים בכירים בתעשייה. 

"אנחנו רואים בזה חובה פטריוטית, כפי שדיברנו", אמרה ז'אן-פייר במהלך תדרוך עם עיתונאים ביום רביעי. "יש מלחמה עכשיו באוקראינה, שנגרמה על ידי רוסיה, וזו הסיבה שאנחנו רואים את העליות הללו במחירי הדלק".

הדוברת המשיכה: "אנחנו קוראים להם לעשות את הדבר הנכון, להיות כאן פטריוטים, ולא להשתמש במלחמה כתירוץ או כסיבה לא להפיק, לא לעשות קיבולת שדרושה כדי שהמחירים יוכלו לרדת".

"אז, אנחנו יודעים על מה להטיל את האשמה: על המלחמה", אמרה, מדגישה את המסרים של הבית הלבן שהנשיא ולדימיר פוטין הוא האשם. "אבל, לחברות הנפט יש להן בתי זיקוק, ויש להן אחריות. מה שהם עשו זה לנצל את המלחמה".

 

(צילום: Shutterstock)

 

כאמור, הנשיא ביידן שלח מכתבים לחברות כמו אקסון מוביל, שברון, של ועוד, וקרא להן לעבוד עם הממשל כדי להרחיב את קיבולת הייצור ולהוריד את המחירים. "הממשל שלי מוכן להשתמש בכל הכלים הסבירים והמתאימים הפדרלים ורשויות החירום, כדי להגדיל את קיבולת בתי הזיקוק והתפוקה בטווח הקרוב, ולהבטיח שכל אזור במדינה יסופק כראוי".

ז'אן-פייר, שכמו ביידן, מתייגת את העלייה החדשה כ"עליית המחירים של פוטין", וציינה בדבריה שהבית הלבן משחרר שיא של מיליון חביות נפט מדי יום, בין פעולות אחרות. 

"בתקופה של משבר עולמי, חברות הנפט צריכות לעשות כל שביכולתן כדי להרחיב את הקיבולת ולהוריד עליות במשאבה. במקום זאת, הן גובות רווחי שיא על חשבון משפחות אמריקאיות", תקפה. "הן מנצלות את הרגע הזה, שבו משפחות אמריקאיות מרגישות את העלויות הגבוהות של מזון ודלק. כלומר, זה לא דבר פטריוטי לעשות". 



67% לא
33% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE