הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם היורה מבאפלו יקבל עונש מוות?
השופט הפדרלי דוחק בתביעה בניו יורק להחליט במהירות אם היא תבקש להטיל עונש מוות לפייטון ג'נדרון בן ה-18, שלפני קצת יותר מחודש נכנס לסופרמרקט בשכונה של שחורים וירה למוות בעשרה

התביעה בניו יורק נדרשת להחליט במהירות אם היא מתכוונת לבקש עונש מוות למבצע הטבח בסופרמרקט בבאפלו, שירה למוות בעשרה בני אדם בחודש שעבר. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

השופט הפדרלי, קנת שרדר, הגיש את הטענה במהלך דיון בבית המשפט המחוזי בארה"ב, כאשר הרוצח פייטון ג'נרדון בן ה-18 הוא הסנגור של עצמו מאחר שאמר שיש לו רק 16 דולר בחשבון הבנק שלו.

ג'נדרון, לבוש בסרבל כתום, אזוק ועוטה מסכה שחורה, הוריד את ראשו כאשר השופט הקריא את האישומים נגדו, ודיבר רק כשענה על שאלות שגרתיות של השופט כדי לקבוע את זכאותו לעורך דין במימון משלם המסים. היורה אמר לשרדר שהוא לא עבד במשך שנה וכי אין לו נכסים, מעבר לשתי מניות של דיסני.

השופט שרדר הפציר בתובעים להגיע במהירות להחלטה בעניין עונש מוות, וציין את העלות ה"ניכרת" של הגנה על מקרים כאלה, שבדרך כלל דורשים עדות של מומחים פסיכיאטרים ובוחנים רפואיים. "המקרה הזה קיים כבר חודש. אני מקווה שמשרד המשפטים ינקוט בצעדים שיביאו החלטה בעניין", אמר.

 

 

התובע הפדרלי ג'וזף טריפי אמר שהם לא יכולים לקבל החלטה לגבי עונש מוות עד שיוחזר כתב אישום נגד ג'נדרון, וגם את זו תהיה "ההחלטה הבלעדית של התובע הכללי מריק גרלנד" - שנפגש ביום רביעי האחרון עם משפחות הקורבנות, ועדיין לא שלל עונש מוות.

כזכור, ב-14 במאי ג'נדרון נסע יותר מ-300 ק"מ מביתו בקונקלין, ניו יורק, אל סופרמרקט בבאפלו, אותו קבע כיעד מראש, ופתח באש לכל עבר כחלק מטבח המונע מאמונות של עליונות לבנה. במניפסט שרשם ופרסם כמה חודשים לפני התקרית הקשה, הוא פירט כי המתקפה היא הכרחית כדי למנוע מאנשים שחורים לחסל את הגזע הלבן.

בן ה-18 הואשם באשמת קיצוניות ביתית, הגוררת מאסר עולם ללא זכאות לשחרור על תנאי. אך כעת הוא עומד בפני שלל אישומים פדרליים בפשעי שנאה, מה שהופך אותו לזכאי לעונש מוות. 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE