הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שוב נרשם שיא במספר המהגרים שניסו להיכנס לארצות הברית
סוכנות המכס והגנת הגבולות פרסמה את הנתונים עבור חודש מאי, והציגה זינוק נוסף במפגשים בין הסוכנים בגבול למבקשים להיכנס למדינה

מספר המפגשים בין סוכני אכיפת החוק למהגרים לאורך הגבול הדרומי של ארצות הברית, שבר שוב שיאים והגיע למספר של 239,416 בחודש מאי. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הנתון הזה הוא המספר הגבוה ביותר של מפגשים עם מהגרים שנרשמו בחודש אחד אי פעם, והוא מביא את סך מספר המהגרים שכוחות הביטחון נתקלו איתם ליותר מ-1.5 מיליון בשנת 2022. כך על פי הנתונים שפורסמו ביום רביעי על ידי סוכנות המכס והגנת הגבולות.

הסוכנות הפדרלית ניסתה להסביר את הנתון הגבוה בכך שגדל מספר המהגרים שניסו לחצות יותר מפעם אחת את הגבול. לדברי ה-CBP, כ-25% מאלו שנעצרו בגבול ניסו כבר לחצות לארצות הברית במהלך 12 החודשים האחרונים. 

42% מכלל המהגרים שנעצרו בחודש מאי, כלומר 100,699, גורשו על פי צו 'כותרת 42' - מדיניות בריאות הקורונה שהוחלה בתקופת ממשל טראמפ ומאפשרת גירוש מהגרים באופן מידי, מדיניות שממשל ביידן מנסה לסיים כבר תקופה ארוכה. 

138,717 מהגרים נוספים שנתקלו בהם טופלו במסגרת כותרת 8 - מדיניות אכיפת הגבולות הכללית של המחלקה לביטחון פנים, אשר מחייבת מהגרים לעזוב אם הם מנסים להיכנס לארה"ב ללא אישור ואינם יכולים לבסס בסיס חוקי להישאר במדינה.

נוסף על כך, מספר הילדים שהגיעו ללא ליווי מבוגר גם כן גדל משמעותית, ב-21 אחוזים, ל-14,699, כאשר הסוכנות הפדרלית לקחה כ-700 בממוצע ביום למשמורת.

גם מספר היחידות המשפחתיות עלה ב-8 אחוזים, ל-59,282 בחודש מאי. עם זאת, המספר עדיין משקף ירידה של 32% מאז אוגוסט אשתקד. 

אך הרוב המכריע, 69%, שזה 165,200, מכל מפגשי הגבול הדרומי היו מבוגרים שהגיעו לבדם.

המספר הגדול ביותר של מעצרי מהגרים לאורך הגבול בחודש שעבר, בערך 1 מתוך 5, אירעו בגזרת עמק ריו גרנדה שבטקסס, כאשר אחריו ברשימה הוא אזור דל ריו. 

גם מגזר אל פאסו בטקסס ומגזר יומה באריזונה, ראו מספרים גבוהים מאוד של מפגשים עם מסתננים - בסך הכל 33,000 איש במהלך החודש בכל אחד מהם. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE