הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעוד 13 ימים: כלכלת ארצות הברית תחווה "פיצוץ מוחלט"
יועץ פוליטי וסוקר מוכר הסביר כי כאשר אזרחי ארצות הברית יגיעו בסוף השבוע של ה-4 ביולי לתחנות הדלק ולסופרים, "הם יעמדו פנים אל פנים עם העובדה שהם לא יכולים להרשות לעצמם"

סוקר פוליטי רפובליקני העניק ראיון ביום שישי בו חזה כי האינפלציה, שגם ככה נמצאת בשיאי כל הזמנים, עלולה להחמיר ממש בקרוב. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

פרנק לונץ, יועץ פוליטי מוכר אשר ידוע בסקרים שלו, התארח בתוכנית של CNBC, שם אמר לג'ו קרן כי ההשפעה המלאה של האינפלציה תורגש במהלך סוף השבוע של ה-4 ביולי הקרוב. לדבריו, זה אחד משלושה חגים בארצות הברית - יחד עם חג ההודיה וחג המולד - שאמריקאים ממלאים את מיכלי הדלק של כלי הרכב ו"קונים יותר מזון מכל תקופה אחרת של השנה".

לכן, לונץ אמר שהוא מאמין שהאינפלציה תמשיך לטפס לפני שהאמריקאים יראו הקלה כלשהי. "אנחנו במרחק של 13 ימים מפיצוץ מוחלט של האינפלציה", אמר היועץ הפוליטי, שטען כי הוא ניסה להזהיר את הנשיא ג'ו ביידן. 

"הטרגדיה היא, שניסינו להסביר את זה לממשל ביידן, כי הם אלה שצריכים לדעת. אבל הם סירבו לראות את המצגת", הוסיף.

"כולם אומרים למלא את המכוניות שלהם בעוד 13 ימים מהיום, וזה לא שהם הולכים לשים 40 או 50 דולר במיכל שלהם - הם למעשה צריכים למלא אותו. ואז הפיצוץ יכה", אמר לונץ. "הם צריכים למלא עגלות קניות עבור המנגלים והבישולים. בעוד 13 ימים, העם האמריקאי יעמוד פנים אל פנים עם המחירים הגבוהים הללו, ופנים אל פנים עם העובדה שהם לא יכולים להרשות לעצמם".

הוא התייחס למשבר הכלכלי העולמי, ואמר שהמספרים הכלכליים של המדינה לא היו גרועים מאז 2009. באותה תקופה, לדבריו, רק כ–60 אחוזים מהאוכלוסייה הושפעו מהנתונים הקשים - אבל כעת כולם נפגעים. 

"עכשיו, עם האינפלציה, לא משנה מי אתה, איפה אתה גר, לא משנה כמה אתה מרוויח - אתה מושפע מזה. וההשפעה הזו תורגש בקרוב. האינפלציה נוגעת לכולם בכל מקום". 

לפני כשבוע, יצאו נתונים של הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה, שהראו שמדד המחירים לצרכן זינק ב-8.6% בתקופה של 12 חודשים, כאשר זו העלייה הגדולה ביותר מאז דצמבר 1981. 

ריאן סוויט, כלכלן בכיר, השווה את הנתונים להוצאה הממוצעת של משקי הבית בארצות הברית, ומצא כי משפחה ממוצעת משלמת 460 דולר לחודש יותר מאז החל המשבר. 




4% לא
96% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE