הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-FDA אישר חיסונים לילדים מתחת לגיל 5 - ופלורידה המדינה היחידה שלא ביצעה הזמנות
המושל הרפובליקני אמר כי הממשל שלו מתנגד לחיסון עבור אוכלוסייה שלא נמצאת בסיכון, אך הדגיש כי מרפאות ובתי מרקחת יכולים להזמין את המינונים מהממשל הפדרלי

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר אתמול, שישי, להעניק חיסונים נגד הקורונה עבור ילדים מתחת לגיל 5. מיד עם ההכרזה, מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, הודיע כי המדינה שלו לא תזמין ותפיץ את החיסונים הללו. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

ההחלטה של המושל הרפובליקני הפכה את פלורידה לתחום השיפוט היחיד בארצות הברית שסירב לבצע הזמנות מוקדמות לזריקות עבור הילדים הצעירים. 

למעשה, כל שאר המדינות בארה"ב שלחו בשבועיים האחרונים הזמנות לקבלת החיסונים - אך בפלורידה עד יום שישי אך רופא לא יכול היה לעשות זאת. אך מהרגע שאישור ה-FDA הרשמי התקבל, מחלקות הבריאות שונות יכלו לבצע הזמנה.

משרד הבריאות של פלורידה אמר בהודעה לעיתונות, כי "בניגוד לדיסאינפורמציה שמסתובב, תהליך הזמנת החיסונים לא השתנה בפלורידה. הזמנת חיסונים נגד הקורונה, כולל עבור קבוצות גיל של שישה חודשים עד 5 שנים - תמיד הייתה זמינה לספקים. בעקבות אישור שימוש החירום שהוצא היום, ספקים רשומים יכולים להזמין חיסונים נגד הקורונה עבור קבוצות הגיל המורשות החדשות". 

כלומר, מדינת פלורידה לא הזמינה ראש את החיסונים מהממשל הפדרלי, ומחלקות הבריאות של המחוזות לא יציעו את הזריקה. אבל מקומות אחרים כמו מרכזי בריאות מוסמכים פדרליים, ספקי שירותי בריאות פרטיים ובתי מרקחת כן יכולים לספק את החיסון.

 

(צילום: Getty Images)

 

המושל דה-סנטיס אמר: "אנחנו מאוד נגד חיסוני קורונה לילדים צעירים. זו קבוצת אוכלוסייה שיש לה אפס סיכון לחלות… לעשות אישור חירום עבור ילד בן שישה חודשים או בן שנה, פשוט כדי להרגיע את החרדה של ההורים, זה לא הסטנדרט", וציין כי החששות הן תוצרת של התקשורת. ועדיין, הוא ציין: "אתם יכולים לבחור". 

מתאם הקורונה של הבית הלבן, אשיש ג'ה, אמר בתגובה לכך שגורמים רפואיים שונים בפלורידה כן יכולים להזמין חיסונים: "זהו צעד ראשון מעודד. אבל הכישלון של המושל גובה מחיר להורים ולמשפחות של פלורידה. הנשיא הורה לנו לעבוד כמה שיותר מהר כדי להביא מנות לילדים שלנו, אבל בגלל כישלונו של המושל להזמין מנות כמו כל מדינה אחרת, אנחנו מצפים שהמינונים לפלורידה יתעכבו".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE