הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אוקראינה עשויה להצטרף לאיחוד האירופי - ופוטין מגיב: "אין לי שום בעיה עם זה"
הנשיא הרוסי אמר כי הגוש האירופי בן ה-27 מדינות הוא לא ברית צבאית כמו נאט"ו, ולכן מדובר בהחלטה כלכלית עצמאית. אך לדעתו, צעד כזה יהפוך את אוקראינה לקולוניה מערבית

הנשיא ולדימיר פוטין אמר ביום שישי כי לרוסיה "אין שום דבר נגד" רצונה של אוקראינה להיות חברה באיחוד האירופי, כאשר במקביל הנציבות האירופית המליצה להציב את המדינה שסועת המלחמה במעמד "מועמדת" להצטרפות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

נשיא רוסיה אמר את הדברים במהלך הפורום הכלכלי הבינלאומי של סנט פטרסבורג: "אין לנו שום דבר נגד זה. זו החלטה ריבונית שלהם להצטרף לאיגודים כלכליים או לא. זה העסק שלהם, של העם האוקראיני". אז, הוא הוסיף: "האיחוד האירופי הוא לא ברית צבאית, שלא כמו נאט"ו". 

עם זאת, פוטין אמר כי הוא מאמין שאם אוקראינה אכן תצעד לכיוון חברות באיחוד האירופי, היא פשוט תהפוך לקולוניה מערבית. "זוהי דעתי", אמר. 

כידוע, מוסקבה לא רוצה שקייב תצטרף לארגון האמנה הצפון-אטלנטי מאחר שהיא רואה בכך איום ביטחוני על ידי הצבת כוחות צבאיים של מדינות המערב על גבולותיה. 

כאמור, שעות לפני דבריו של הנשיא הרוסי, הנציבות האירופית המליצה למנות את אוקראינה רשמית ל"מועמדת" להצטרפות לגוש בן 27 המדינות. אך יש לציין כי כדי שהיא תתקבל, כל המדינות החברות באיחוד צריכות לאשר זאת.

"יש לקבל בברכה את אוקראינה כמדינה מועמדת - זה מבוסס על ההבנה שנעשה עבודה טובה, אבל יש עוד עבודה חשובה לעשות", אמרה אורסולה פון דר ליין, כאשר מדינות מובילות באיחוד, כמו צרפת, גרמניה ואיטליה - תומכות בהצטרפותה של אוקראינה.

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר כי הצטרפות מדינתו לאיחוד האירופי, תהיה רווח עבור הגוש הכלכלי. "ההתקרבות שלנו לאיחוד היא לא רק חיובית עבורנו. זו התרומה הגדולה ביותר לעתיד אירופה מזה שנים רבות", אמר.

הוא הוסיף כי האיחוד האירופי יוכל להבטיח את כוחו, עצמאותו ופיתוחו העתידי אם יחליט לצרף את אוקראינה. 

"אנחנו במרחק של צעד אחד מתחילת ההשתלבות המלאה באיחוד האירופי", אמר הנשיא, והוסיף כי הערכים האוקראינים תואמים לערכים האירופים. כמו כן, ציין כי לאינטגרציה אירופית תהיה השפעה חיובית על אזרחי המדינה: "ככל שנהיה קרובים יותר למדינות אחרות באירופה, כך יהיו לנו יותר הזדמנויות להבטיח חיים מודרניים ובטוחים לכל האוקראינים".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE