הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרום פלורידה: שוטר מואשם בהונאה של תוכנית הסיוע לעסקים קטנים
ג'ייסון קרטר הוא רק אחד מעשרות אלפי אמריקאים שניצלו את המשבר על מנת להתעשר באופן בלתי חוקי, אך בשונה מהם מדובר בשוטר מן השורה מהעיר קוראל ספרינגס. אם יורשע, הוא צפוי להישלח ל-20 שנה בכלא הפדרלי

שוטר ממחוז בראוורד שבדרום פלורידה מואשם בהונאת ענק, במסגרתה השיג עשרות אלפי דולרים מתוכנית הסיוע לעסקים קטנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפי כתב האישום שהוגש לבית המשפט הפדרלי במחוז, השוטר ג'ייסון קרטר בן ה-44 ממשטרת קוראל ספרינגס שיקר במסמכים שהגיש כאשר ביקש לקבל הלוואה עבור בית העסק שלו.

העסק אומנם קיים וקרטר הוא אכן בעליו, אך השוטר דיווח שהוא מחזיק במספר רב של עובדים ואף טען שמשלם עשרות אלפי דולרים כשכר והוצאות נוספות בכל חודש - דבר שבדיעבד התברר כשקר.

 

 

הבקשה של קרטר הוגשה במסגרת התוכנית להגנה על השכר (Paycheck Protection Program, או PPP), המנוהלת ע"י מנהל העסקים הקטנים של ארה"ב (SBA). מדובר באחת מתוכניות החירום שפותחו לאחר פרוץ המשבר, ומטרתה הייתה לעזור לבעלי עסקים לשרוד את הפגיעה הכלכלית שנגרמה להם כתוצאה מסגירת עסקים וסגרים.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

מעבר לכך ששיקר במסמכים שהגיש, קרטר אף נדרש להתחייב להשתמש בכסף רק עבור הוצאות לבית העסק. בפועל הוא השתמש בכסף כדי לקנות לעצמו דברים יקרים, ואף שילם 21 אלף דולר על מנת לשדרג את מכוניתו.

לפי כתב האישום, קרטר מואשם בשורה ארוכה של עבירות פיננסיות, ביניהן הגשת מסמכים כוזבים, הונאת בנקים והונאה מרחוק. על אף האישומים החמורים, בית המשפט ראה לנכון לאפשרו להשתחרר בערבות.

אם יורשע בכל העבירות המיוחסות לו, קרטר עלול להישלח לעד עשרים שנה בכלא הפדרלי.

19% לא
81% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE