הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פצצת בריאות סגולה: הכירו את היתרונות של הסלק
הוא אחד השורשים הבריאים ביותר ורבים מגדירים אותו סופר פוד של ממש. בין תכונותיו המרשימות תוכלו למצוא שמירה על בריאות הלב, נוגד דלקות, מסייע לגוף לנקות רעלים, ועוד ועוד. הנה הרשימה המלאה

לא משנה איך תבחרו לאכול את הסלק - מיץ, סלט, סלק אפוי, קרפצ'יו סלק, מדובר על אחד הירקות, או נכון יותר לומר, השורשים, הכי בריאים שיש לטבע להציע לנו. רבים לא יודעים זאת, אך קיימים שלושה סוגים שונים של סלק. סלק מתורבת, סלק עשבים וסלק בר. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אז למה כדאי שתכניסו עוד היום סלק לתפריט היומי שלכם?

עשיר במינרלים רבים: סידן, אשלגן, מגנזיום, אבץ ונחושת. אמנם אין בו הרבה ברזל, אך הברזל שנמצא בו נספג היטב, ולכן הוא טוב למצבי אנמיה.

עשיר בנוגדי חמצון חשובים שמגנים מפני מחלות סרטן ומחלות כרוניות אחרות. הייחודיות של השורש המופלא הזה נובעת מתכולת הבטאלאינים שבו שהם למעשה רכיבים נוגדי חימצון בעלי השפעה חזקה, והם אלו שנותנים לו את צבעו הסגול המהפנט.  

הסלק מכיל –ויטמין ממשפחת ויטמיני ה-B – ולכן הוא מחזק את הכבד וממיס שומנים. בשל תכונות אלו סלק נחשב מרכיב חשוב ומהותי בתוכניות ניקוי רעלים. כמו כן, הפיגמנטים בשורש הסלק מעלים את הפעילות האנזימתית בעת סינון הרעלים על ידי הכבד, ובכך הם מסייעים בניקוי הפסולת מהגוף.

במחקר שנעשה בבריטניה בשנת 2020 נמצא כי מאה גרם של מיץ סלק ביום מורידים משמעותית את רמות לחץ הדם.

לא רק לשורש הסלק יש סגולות ריפוי, אלא גם לעלים שלו. עלי הסלק מכילים חומצה פולית החשובה להגנה מפני מומים בקרב עוברים, חשובה לתנועתיות הזרע וניידותו

עלי הסלק עשירים בויטמינים C, A, B ובסיבים תזונתיים שעוזרים לתפקודה של מערכת העיכול. חשוב לדעת כי העלים עשירים באוקסלט ולכן לא מומלץ לאכול אותם במצבים של אבנים בכליות או בכיס המרה.

ומה לגבי הסוכר? 

הרבה אנשים חוששים לאכול את הסלק עקב תכולת הסוכר שבו, ואכן האינדקס הגליקמי שלו גבוה יחסית, אך העומס הגליקמי נמוך, זאת מכיוון שכמות הפחמימות שהוא מכיל נמוכה. בנוסף הוא מכיל סיבים תזונתיים שמאזנים את ספיגת הסוכר בגוף. לכן, לא למהר ולהוציא את הסלק מהמטבח, אלא לשלב אותו בצורה אחראית ונכונה בתפריט היומי. בעיקר כחלק מסלט, או כחלק מתבשיל ירקות.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE