הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכה קשה: אמריקן איירליינס הודיעה על ביטול שלושה קווים פנימיים
המחסור בטייסים מחריף וההשלכות מורגשות ביותר, כאשר חברת התעופה הגדולה במדינה הודיעה כי תפסיק את השירות לאית'קה, איסליפ וטולדו. "קיבלנו החלטה קשה לסיים את השירות"

חברת התעופה אמריקן איירליינס, שבסיסה בטקסס, הודיעה על ביטול טיסות בספטמבר לאית'קה ולאיסליפ שבניו יורק, כמו גם לטולדו שבאוהיו, והאשימה את הצעד במחסור בטייסים. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

"בתגובה למחסור האזורי בטייסים, המשפיע על תעשיית התעופה, אמריקן איירליינס קיבלה את ההחלטה הקשה לסיים את השירות", אמרה דוברת החברה, אנדריאה קוס. "אנחנו אסירי תודה על הטיפול והשירות שהעניקו חברי הצוות שלנו ללקוחותינו באיסליפ, אית'קה וטולדו, ואנחנו עובדים איתם בשיתוף פעולה הדוק במהלך תקופה זו".

אמריקן איירליינס הודיעה כי השירות לערים אלה יסתיים ב-7 בספטמבר, וציינה כי היא פנתה ללקוחות שכבר הזמינו טיסות לעריים אלו או ממנה לאחר התאריך המדובר. 

סיום השירות לצמיתות ישפיע בעיקר על הלקוחות בטולדו, שם הנוסעים יישארו ללא אפשרויות רבות, מאחר שאמריקן איירליינס היא חברת התעופה הגדולה היחידה שמפעילה קווים לעיר. אחריה, אליג'אנט היא חברת התעופה האחרת היחידה טסה לטולדו, ושדה התעופה הקרוב ביותר לעיר הוא בדטרויט, הממוקם כ-80 קילומטרים משם.

רשות הנמלים של מחוז טולדו כינתה את ביטול השירות של אמריקן איירליינס "מאכזבת להפליא", אך בהצהרה ל-WTVG אמרה שהיא פועלת להוסיף אפשרויות טיסה אחרות.

"שימו לב, החלטה זו התקבלה אך ורק על ידי חברת התעופה, וזאת בשל מחסור בטייסים אזוריים. למרבה הצער, אנחנו מבינים שזוהי מגמה נמשכת כיום בענף התעופה. רשות הנמל ממשיכה להיפגש עם נציגי חברות תעופה שונות במאמץ להגביר את השירות האווירי", נמסר. 

כפי שנאמר, תעשיית התעופה מתמודדת עם מחסור בטייסים שנגרם כתוצאה מאלפי פרישות ופיטורים במהלך מגפת הקורונה. הטיסות עם ההקלות והסיום בהגבלות המגפה התגברו מהר יותר ממה שחברות התעופה ציפו, מה שהותיר חברות רבות עם מחסור בטייסים.

המחסור בכוח האדם הוביל לסוף שבוע כאוטי במיוחד עבור הנוסעים, כאשר במהלך יום ראשון האחרון בו צויין חג יום השחרור, בוטלו 921 טיסות ברחבי ארצות הברית, בעוד ש-6,228 טיסות פנים עוכבו. 

המשבר צפוי רק להחמיר, כך לפי חברת הייעוץ התעופתי אוליבר ווימן. עד סוף השנה הזו, יהיה צורך ב-19,000 טייסים ברחבי העולם, ועל פי ההערכות שלהם עד שנת 2029 יהיה צורך ב-60,000 טייסים כדי לעמוד בביקוש הנסיעות שרק גובר, שכן טייסים נאלצים לפרוש בגיל 65.  

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE