הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דה-סנטיס תוקף: "הפתעה - הבית הלבן והתקשורת משקרים"
דבריו של המושל הרפובליקני מגיעים על רקע אישור החיסונים נגד הקורונה עבור ילדים מתחת לגיל 5, כאשר ממשל ביידן הפיץ דיסאינפורמציה לגבי המדיניות בפלורידה

המושל רון דה-סנטיס יצא במתקפה נגד הבית הלבן, שלטענתו משקר בנוגע למדיניות החיסונים נגד הקורונה בפלורידה, והאשים את התקשורת בשיתוף פעולה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כזכור, ביום שישי ה-FDA אישר הענקת חיסונים עבור ילדים מגיל שישה חודשים ועד חמש שנים. בשבועות האחרונים, לקראת ההכרזה, כל המדינות בארצות הברית הזמינו מנות חיסון - מלבד פלורידה, שמתנגדת להפצת חיסונים עבור אוכלוסייה שלא בסיכון. עם זאת, המדינה מתירה לבתי חולים וגורמים אחרים לבצע הזמנות פרטיות מהממשל הפדרלי. 

בהצהרה לתקשורת, הבית הלבן אמר ביום שישי כי דה-סנטיס התנגד תחילה לחיסונים, אך בעקבות לחץ ציבורי הוא שינה את החלטתו. אלא שמדובר בשקר. 

המושל הרפובליקני היה ביום שני בקלהאן, צפונית לג'קסונוויל, ונשאל על הפרשה. "הפתעה - הבית הלבן משקר על זה. אני לא מופתע שהבית הלבן משקר, ובהחלט לא מופתע שהתקשורת מעצימה את השקר, כי זה מה שהם עושים", אמר המושל. "הם יצאו בהצהרה שמדינת פלורידה הזמינה חיסוני mRNA לתינוקות. ולא עשינו זאת, ואנחנו ממליצים שלא להזמין".

הוא המשיך: "לא יהיו לנו המלצות להזריק לילדים בני שישה חודשים. זו המציאות. הם חשבו שמה שהם חשבו שיקרה זה שנהיה נבוכים מזה". 

 

(צילום: Shutterstock)

 

כזכור, ביום שישי האחרון מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, אמרה לעיתונאים כי לאחר לחץ גדול, פלורידה שינתה את ההחלטה שלה ואפשרה לספקי שירות הבריאות להזמין חיסונים עבור ילדים מגיל שישה חודשים עד חמש שנים. 

"למרות שהמושל דה-סנטיס שינה את המסלול שלו וכעת הוא מזמין חיסונים, אנחנו נמשוך בכל מנוף כדי להשיג חיסונים עבור רופאי ילדים ברחבי פלורידה במהירות האפשרית", אמרה הדוברת. "זהו צעד ראשון מעודד, ואנחנו קוראים למדינה להזמין חיסונים עבור מחלקות הבריאות הממלכתיות המקומיות שלה, כך שלכל ההורים בפלורידה תהיה הזדמנות לחסן את ילדיהם".

דה-סנטיס הדגיש ביום שני כי המדינה שלו לא הזמינה את החיסונים. "זה תמיד היה זה. עדיין לא הזמנו את החיסונים, ואנחנו לא מתכוונים להזמין אותם", אמר.

"עכשיו, מה שהם אומרים זה בגלל שמרפאות ובתי חולים יכולים להזמין את זה, והם טוענים שהפכנו את המדיניות", המשיך והסביר כי זוהי טענה לא נכונה: "אמרתי מהתחלה שהם יוכלו לעשות זאת. אין לנו סמכות למנוע את זה, ולמען האמת, אם מישהו רוצה לקבל החלטה אחרת, אני פשוט מזהיר אותם ומציע להסתכל על הנתונים בפועל בניסוי הקליני"

 

46% לא
54% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE