הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שדה"ת מיאמי-דייד: מטוס עם כ-140 איש עלה באש בעת נחיתה שהשתבשה
"מה שקרה כאן הוא נס", אמרה ראש העיר על כך שרק שלושה בני אדם נפצעו באירוע, כאשר ציוד הנחיתה התקלקל ונפל, והמטוס נחת על בטנו במקום על גלגליו. "חשבתי שאני עומדת למות"

לפחות שלושה בני אדם נפצעו ואושפזו בבית החולים, לאחר שמטוס עלה באש בעת נחיתה לא מוצלחת שאירעה ביום שלישי בנמל התעופה הבינלאומי של מיאמי. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

טיסת רד אייר מהרפובליקה הדומניקנית הייתה אמורה להגיע ליעדה בסביבות השעה 17:30, אלא שציוד הנחיתה של המטוס התקלקל ונפל במהלך הנחיתה - זאת כאשר על ישנם 126 נוסעים על הסיפון ועוד 11 אנשי צוות. 

בעת הנחיתה המטוס פגע במגדל תקשורת ובבניין קטן, לפני שהצליח לעצור באזור עשבי ליד המסלול. הכנף הימנית של המטוס שבפגעה במגדל התקשורת עלתה באש, כפי שניתן לראות בתמונות שפורסמו. 

צוותי כיבוי רבים שהוזעקו למקום השתמשו במשאיות קצף מיוחדות כדי לכבות את האש, ופעלו כדי לצמצם את שפיכת הדלק.

 

 

"מה שקרה כאן הוא נס", אמרה ראש עיריית מיאמי-דייד, דניאלה לוין קאווה, שהגיעה שנחתה בשדה התעופה בטיסה נפרדת, אשר הגיעה למקום כדי לקבל עדכונים על האירוע. "כנראה שצמיג התפרץ, ואז עלה בחזרה וירד בחזרה, והנחיתה הייתה כל כך קשה, שכל מנגנון הנחיתה נהרס ובטן המטוס היה על הקרקע". 

אחת הנוסעות, פאולה גרסיה, סיפרה לאתרי החדשות על הרגעים המבעיתים ואמרה כי "חשבתי שאני הולכת למות. היה איש זקן לידי, וחיבקתי אותו".

"כל החלונות נשברו, ומישהו שבר את הרגל והזרוע שלו. זה נורא", אמרה. "המטוס התחיל פתאום לקפוץ, לקפוץ, לקפוץ. התחלתי לרוץ וקפצתי, וחשבתי שהוא עומד להתפוצץ".

 

 

נוסע, אחר, פאולו דלגדו, אמר שהוא ראה את האש ואת העשן לפני שהוא התחיל להריח משהו בתוך המטוס. "אנשים צרחו מסביב, ממש מתוך פאניקה", תיאר. 

זירת הנחיתה הקשה הייתה סוערת, ובסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות ניתן לראות נוסעים מבוהלים מאוד, גולשים במורד מגלשת החירום המתנפחת, מהמטוס אל קרקע יציבה. לאחר מכן, כולם הועלו לאוטובוסים ונלקחו למקום מבטחים. 

מומחה התעופה והטייס סקוט הרינגטון, שיבח את צוות הטיסה: "נראה שהטייסים עשו עבודה טובה כדי לשמור את הכל במקשה אחת. כדי לעצור הכל כדי שיהיה ניתן לעצור את המטוס במצב כזה שאנשי ההצלה יוכלו לגשת למטוס". הוא הסביר כי "משאית החילוץ היא ציוד כבד. אם המטוס היה על הדשא והיה יורד גשם, המשאית תתקע בבוץ. חשוב שהמטוס יהיה במצב אופטימלי".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE