הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפרי הכי ישראלי שיש: היתרונות הבריאותיים של האבטיח
הוא מתוק, מרענן, בריא, קליל, והכי טעים שיש. במיוחד לקראת עונת האבטיחים ובואו של הקיץ, זה הזמן להכיר את כל התכונות הנהדרות של הפרי הקיצי והאהוב הזה

אבטיח הוא אחד הסימנים שהקיץ כאן. הוא מכיל כמות גבוהה של ויטמינים והוא עשיר בליקופן ונוגדי חמצון כמו ויטמין C. בניגוד למקובל לחשוב ולמרות טעמו המתוק, תכולת הסוכר באבטיח אינה גבוהה והוא לא מכיל ריכוז קלורי גבוה, זאת בזכות תכולת הנוזלים הגבוהה שלו. כך במנה של מאה גרם אבטיח יש 30 קלוריות בלבד. אז הנה רשימה קצרה של היתרונות הבריאותיים של הפרי הכי טעים שיש.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בריא ללב

האבטיח מכיל חומצת אמינו הנקראת ציטרולין המעודדת הרחבת כלי דם ובכך מסייעת בהורדת לחץ דם. במחקרים רבים נמצא כי חומצת אמינו זו נקשרת בהורדת הסיכון להתקפי לב. 

עשיר בליקופן

הצבע האדום של האבטיח מגיע מליקופן, נוגד חמצון עוצמתי המפחית את הסיכון לסוגי סרטן מסוימים, לסוכרת ומחלות נוספות. על מנת לקבל הרבה ליקופן, יש לבחור אבטיח בצבע אדום בוהק וכמה שיותר בשל. טיפ קטן נוסף: אבטיח ללא גרעינים נוטה להיות בעל יותר ליקופן מאבטיח עם גרעינים.

מגן על המפרקים 

לאבטיח יש פיגמנט טבעי נוסף בשם בטא קריפטוקסנטין המקושר  להפחתת הסיכון למחלות לב ואף עשוי להגן על המפרקים מפני דלקת. מספר מחקרים הראו כי אכילת אבטיח לאורך זמן יכולה להפחית את הסיכוי לחלות בדלקת מפרקים.

שומר על בריאות העין

פרוסה בינונית אחת של אבטיח מכילה בערך עשרה אחוזים מכמות הוויטמין A שהגוף צריך מדי יום. ויטמין זה הוא אחד האלמנטים המרכזיים לשמירה על בריאות העיניים. 

עשיר נוזלים

אבטיח מכיל 92 אחוזים מים, כך שזו דרך פשוטה לעזור לשמור על רוויה. יחד עם זאת, שימו לב כי אתם שותים מספיק ולא אוכלים אבטיח ופירות אחרים במקום לשתות. אין תחליף למים.

קל לעיכול

אם אתם סובלים מבעיות עיכול שונות, הרשימה של מה לא לאכול יכולה להיות ארוכה אך אתם בהחלט יכולים לנסות לשים את האבטיח ברשימה של מה לאכול. הפרי האהוב קל לעיכול ובמידה ואתם צריכים להגביל את צריכת הסיבים שלכם נסו לא לאכול את הגרעינים.

לסיכום, כמה סוכר יש באבטיח?

קיימת סטיגמה ידועה על אבטיח שהוא מעלה את רמת הסוכר בדם והוא עשיר בסוכרים. אך למעשה, כמו דברים רבים, גם כאן מדובר באיזון ומינון. רבים אוכלים מנה גדולה פי כמה מ-200 גרם אבטיח, כך שכמות הסוכר המצטברת היא גדולה. מומלץ לאכול את האבטיח בנפרד ולא בצמוד לארוחה. אפשרות נוספת היא לצרף אליו חלבון, כמו גבינה בולגרית למשל, אשר יפחית מהאינדקס הגליקמי שלו כך שהסוכר יגיע באופן איטי יותר לדם.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE