הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושלת מישיגן כינתה נשים כ"אנשים במחזור"
בדיון לגבי זכויות הפלה, גרטשן ויטמר הדמוקרטית התבטאה בצורה שעוררה את זעמם של רפובליקנים רבים, הטוענים כי השמאל "יצא מדעתו" וכי המושלת "המציאה קורס אנטומיה משלה"

המושלת הדמוקרטית של מישיגן, גרטשן ויטמר, התבטאה לאחרונה בצורה מעוררת מחלוקת כאשר התייחסה לנשים כאל "אנשים במחזור" - מה שגרר מתקפה חריפה של רפובליקנים כלפיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המושלת ויטמר (צילום: Getty Images)

 

ויטמר אמרה את הדברים במהלך אירוע בזום של המפלגה הדמוקרטית של מישיגן, כאשר נשאלה לגבי הצעת חוק במדינה אשר מטרתה להגן על הפלות, במידה שבית המשפט העליון יבטל את 'רו נגד ווייד'. 

ההצעה של מישיגן מנוהלת על ידי קבוצה בשם 'חופש הרבייה לכולם', והיא תוגש רק אם יתקבלו המספר המינימלי של חתימות בעצומה, כפי שנדרש בחוקי המדינה, ויאושר על ידי מועצת המנהלים של המדינה עד ה-11 ביולי. 

"למה עלינו לצפות, וזה משהו מפחיד, אם ההצעה של חופש הרבייה תכשל? האם את מסוגלת להגן על זכויות הרבייה מבלי שההצעה הזו תעבור, במידה שרו נגד ווייד יתבטל? מה הבוחרים יכולים לעשות כדי לעזור לשמר את החופש שלנו?", שאלה אריקה פרסמן, מנהלת הגנת הבוחרים של המפלגה הדמוקרטית במישיגן.

המושלת ויטמר ענתה: "בדקתי את הכלים שיש לי כמושלת, וקבענו כמה דברים ייחודיים שאני יכולה לעשות".

"מספר אחד: יש לי את היכולת החוקתית להגיש תביעה כדי להגן על זכויות חוקתיות של תושבי מישיגן. אז הבאתי תביעה בשם כל האנשים להם יש מחזור - 2.2 מיליון. וכלי נוסף שיש לי, הוא ללכת ישר אל בית המשפט העליון של המדינה שלנו", המשיכה.

ההערות של המושלת הדמוקרטית מדגישות את שינוי הסמנטיקה של רבים, המכונה על ידי המבקרים כאידיאולוגיית 'woke'. כמו למשל זו של הנציגה הפרוגרסיבית אלכסנדריה אוקסיו-קורטס, שמוקדם יותר השנה התייחסה לנשים כ"אנשים עם מחזור", menstruating person.

הדברים הללו משמשים את הרפובליקנים במישיגן ככלי למתקפה בקמפיינים שלהם, כאשר אחד הגורמים כינה אותם "מטורפים", ואחר הציע שהדמוקרטים מתנגדים למסמכי היסוד של ארצות הברית.

"האם השמאל יצא מדעתו? ואני באמת שואלת. אנשים מקבלים מחזור? דראג קווינס בכל בית ספר? זו לא התנהגות נורמלית. מישהו צריך לבדוק את המפלגה הדמוקרטית. זה מתחיל להיראות כאילו הקורונה הייתה יותר כמו מחלת הפרה המשוגעת", אמרה אשת העסקים טודור דיקסון, בעודה מתייחסת גם לדבריה של התובעת הכללית של מישיגן, דנה נסל, שאמרה באירוע שנערך לאחרונה כי בכל מוסד לימודים צריכה להיות דראג קווין. 

הכומר ראלף ריבנדט התייחס גם הוא לדבריה של המושלת, מנקודת מבט חוקתית ודתית. "הצהרת העצמאות שלנו מתייחסת ל'חוקי הטבע ואלוהי הטבע'. השימוש של המושל ויטמר בשפת קהילת ה-LGBTQ+ והפוליטקלי קורקט, היא עדות לקריסה מוסרית בחברה שלנו".

דובר של איש העסקין קווין רינק אמר לרשת 'פוקס ניוז' כי "המושלת ויטמר וכל הממשל שלה הוכיחו שהם בשמאל הקיצוני והשולי בכל נושא. בין שהתובעת הכללית קראה לדראג קווין בכל כיתה, והמושלת שהמציאה קורס אנטומיה משלה, הממשל הזה איבד את תושבי מישיגן שסובלים תחת הנהגתם הכושלת".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE