הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אסון: 920 הרוגים ומאות פצועים ברעידת אדמה באפגניסטן
גורמים רשמיים מזהירים מפני עלייה במניין ההרוגים ברעש האדמה, שהורגש לאורך כ-500 ק"מ, שכן סוכנויות סיוע בינלאומיות רבות עזבו לפני כשנה עם הנסיגה האמריקאית

לפחות 920 בני אדם נהרגו וכ-600 אחרים נפצעו ברעידת אדמה עוצמתית שהיכתה בשעות הבוקר של יום רביעי באזור כפרי במזרח אפגניסטן, ליד הגבול עם פקיסטן. כך מסרו הרשויות, שהזהירו כי מניין ההרוגים צפוי לעלות. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

רעידת האדמה הייתה בעוצמה 6.1, וחירבה מבנים במחוזות חוסט ופקטיקה. מאמצי החילוץ הם מסובכים מאחר שסוכנויות סיוע בינלאומיות רבות עזבו את המדינה לאחר הנסיגה האמריקאית והשתלטות הטליבאן בשנה שעברה. 

המחלקה המטאורולוגית של פקיסטן מסרה כי מוקד הרעידה היה במחוז פקטיקה באפגניסטן, ממשל ליד הגבול. הם ציינו כי רעידות כאלה גורמות לנזק חמור באורים כאלה, שבו הבתים והמבנים בנויים בצורה לא בטיחותית וישנן מפלות קרקע. 

בצילומים שהופצו ניתן לראות אנשים מובלים למסוקים כדי לחלצם מהאזורים, ואחרים מטופלים בשטח. תמונות אחרות מראות תושבים חסרי אונים אל מול חורבות הבתים שלהם.

 

(צילום: רויטרס)

 

הסוכנות הסיסמולוגית האירופית, EMSC, אמרה כי רעידות האדמה הורגשו לאורך של כ-500 קילומטרים, באזורים הגרים כ-119 מיליון בני אדם באפגניסטן, פקיסטן והודו. 

מוקדם יותר, מנכ"ל סוכנות הידיעות הממשלתית 'בכתאר', עבדול וואהיד ראיין, כתב בטוויטר כי 90 בתים נהרסו, וכי על פי הערכות עשרות אנשים לכודים מתחת להריסות.

בעיר הבירה קאבול, ראש הממשלה מוחמד חסן אכונד, כינס ישיבת חירום בארמון הנשיאות כדי לתאם את מאמצי הסיוע לקורבנות במוקדי האסון. "התגובה בדרך", כתב בטוויטר מתאם האו"ם באפגניסטן, רמיז אלקברוב. 

ראש ממשלת פקיסטן, שהבז שריף, פרסם הצהרה המביעה את תנחומיו על האסון במדינה השכנה, ואמר כי ממשלתו תספק עזרה לעם האפגני.

כמו כן, באזורים מרוחקים של פקיסטן דווח על נזק לבתים הסמוכים לגבול אפגניסטן, אך לא היה ברור אם זה נובע מגשם או רעידת האדמה - כך מסר דובר ניהול אסונות באזור.

 

(צילום: AP)

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE