הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יריבו הדמוקרטי של דה-סנטיס בדרך לעשרות שנים בכלא
ראש עיריית טלהאסי לשעבר, ומי שהפסיד למושל פלורידה המכהן במירוץ ב-2018, מואשם ב-19 סעיפי הונאה וסעיף נוסף בגין הצהרות כוזבות ל-FBI. הוא מכחיש וטוען: "זה תיק פוליטי"

ראש העיר הדמוקרטי לשעבר של טלהאסי אנדרו גילום, שהפסיד לרון דה-סנטיס בבחירות לתפקיד המושל ב-2018, הועמד לדין בבית המשפט הפדרלי באשמת עשרות סעיפי הונאה הקשורים לקמפיין שלו - והוא עלול לעמוד בפני כמה עשרות שנים בכלא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דה-סנטיס וגילום (צילום: AP)

 

גילום בן ה-42 מואשם בשיתוף פעולה עם מקורבת שלו שרון ג'נט לטמן-היקס, עבור "שידול והשגת כספים שלא כדין מגופים ואנשים שונים, באמצעות הבטחות ומיצגים כוזבים ומרמה, בטענה שהכספים ישמשו למטרה לגיטימית", מסר משרד המשפטים. 

בסך הכל, הוגשו נגדו 19 סעיפי הונאה וסעיף נוסף בגין הצהרות כוזבות לבולשת הפדרלית. 

עוד נטען בכתב האישום כי "הנאשמים השתמשו בצדדים שלישיים כדי להפנות חלק מהכספים שקיבלו לחברה בבעלותה של לטמן-היקס, שסיפקה אז במרמה את הכספים במסווה של תשלומי שכר, זאת לשימושו האישי של גילום", נכתב בהצהרה של משרד המשפטים.

פרטי ההאשמות לא פורסמו, אך צויין כי כתב האישום מתייחס לשנים 2016 עד 2019. דיווחים מקומיים מצביעים על כך שהאישומים מבוססים על תרומות לקמפיין שגילום ולטמן-היקס ביקשו לכאורה מסוכן סמוי של ה-FBI. 

גילום פרסם הצהרה והכחיש את העבירה. "ביליתי את 20 השנים האחרונות בחיי בשירות הציבורי, ואני ממשיך להילחם עבור העם. כל קמפיין שניהלתי נעשה ביושר. אל תטעו, התיק הזה הוא לא חוקי, הוא פוליטי".

 

(צילום: Getty Images)

 

על פי הוועידה הדמוקרטית, אם הוא יימצא אשם הוא עשוי להישפט ל-5 שנות מאסר על מתן הצהרות כוזבות, 20 שנים בגין קשירת קשר לביצוע הונאה, ועוד 20 שנים על הונאה. 

כזכור, ראש עיריית טלהאסי לשעבר כמעט הפך למושל פלורידה בשנת 2018, אך הפסיד במירוץ צמוד מול הרפובליקני דה-סנטיס. 

מאז, הוא מתמודד עם צרות רבות. בשנת 2019 פקידי מינה הגישו תלונת אתיקה נגד ראש העיר לשעבר, לאחר שמצאו סיבה סבירה לכך שביצע הפרות אתיות על ידי קבלת מתנות מגורמים לוביסטים בשנת 2016.

ב-2020, גילום נכנס לגמילה לאחר שהמשטרה מצאה אותו ללא הכרה במלון במיאמי ביץ' עם שני גברים נוספים, שם מצאו גורמי החוק מתאמפטמין. גילום הכחיש את השימוש בסמים, אך הודה כי הוא נאבק בבעיית אלכוהול. 

 

35% לא
65% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE