הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סקר: רון דסנטיס מוביל לראשונה על דונלד טראמפ בקרב על המועמדות לנשיאות בניו המפשייר
לטראמפ היה עד עתה יתרון בטוח ברוב מדינות ארה"ב אך נראה כי נרשמת סנונית ראשונה של שינוי כאשר המדינה המתנדנדת ניו-המפשייר דווקא נוטה לכיוון מושל פלורידה, סוקר בכיר מודה : "תוצאה טבעית, המצב עלול להתהפך עוד"

מושל פלורידה רון דה-סנטיס מוביל על הנשיא לשעבר דונלד טראמפ במצב של התמודדות היפותטית למועמדות הרפובליקנית לנשיאות במדינת ניו המפשייר, כך נחשף בסקר מאוניברסיטת ניו המפשייר/גרניט סטייט שפורסם ביום רביעי. על פי הסקר, דה-סנטיס מוביל על טראמפ בפריימריז בניו המפשייר לקראת 2024 עם 39% תמיכה לעומת 37% לטראמפ בכמעט שוויון סטטיסטי בקרב מצביעי הבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית.

הסקר הראה שדה-סנטיס מנצח גם את ג'ו ביידן באחוז אחד במקרה של התמודדות ראש בראש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התמיכה במושל פלורידה מזנקת ב'מדינת הגרניט', וכבר הוכפלה מחודש אוקטובר. תופעה זו עולה בקנה אחד עם סדרת כותרות לאומיות שהמושל יצר במהלך החודשים האחרונים.

מהתמודדות עם אידיאולוגיה מגדרית 'ערה' בבתי ספר, דרך הצעת חוק זכויות ההורים בחינוך, ועד למלחמה נגד חיסוני חובה.

ואכן, באוקטובר, 43% בחרו בטראמפ כבחירה הראשונה שלהם, ו-18% בחרו בדה-סנטינס. עתה המצב שונה בתכלית.

"הירידה של טראמפ בסקרי טרום-פריימריז היא חלק מדפוס טיפוסי", אמר אנדרו סמית', מנהל מרכז הסקרים של UNH, בהצהרה.

"המועמד המפסיד של מפלגה בבחירות הקודמות הוא בדרך כלל האדם המוכר ביותר במפלגה, ככל שהפריימריז מתקרבים, צצים מועמדים חדשים שמושכים יותר תשומת לב תקשורתית, ולכן יותר תשומת לב של מצביעים מאשר המפסידים מהבחירות הקודמות".

בסופו של דבר, הסקר מצא כי דה-סנטיס וטראמפ "פופולריים הרבה יותר בקרב מצביעי הפריימריז מאשר יתר המועמדים".

דה-סנטיס לא הראה שום סימן כי ירוץ לנשיאות ב-2024, והתמקד אך ורק בבחירתו מחדש במדינת הסאנשיין, שם הוא יתמודד מול הנציג הדמוקרטי צ'רלי כריסט. טראמפ לא הכריז רשמית על כוונתו להתמודד ב-2024, אך שלח מספר רמזים מאז שעזב את תפקידו. 

לאחרונה הוא סיפר לניו יורקר שהוא "קרוב מאוד לקבל החלטה" לגבי ריצה ב-2024.

"אני לא יודע אם רון מתמודד, ואני לא שואל אותו", אמר טראמפ ל"ניו יורקר".

"זו זכותו. אני חושב שאנצח". דברים אלה באים לאחר חודשים של שמועות בתקשורת הממסדית על סכסוכים בין השניים, ששני הצדדים דחו.

בינואר, משרדו של דה-סנטיס דחה את השמועות כ"סיפורים חסרי בסיס", ותיאר אותן כלא יותר מאשר "ניסיונות של פעילי תקשורת ארגוניים להסיח את הדעת מכישלונות הממשל של ביידן".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE