הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נלכד נחש הפיתון הגדול ביותר שנראה אי פעם בפלורידה
נקבת הנחש שנמצאה היא באורך של יותר מחמישה מטרים ושוקלת כמעט 100 קילוגרמים, ובגופה היו 122 ביצים - נתון ששובר שיא לכמות הביצים הרבה ביותר שזוחל זה יכול לייצר במחזור רבייה

צוות של ביולוגים בפלורידה לכבד נחש פיתון בורמזי הגדול ביותר שהתגלה אי פעם במדינה. כך הודיעו גורמים רשמיים ביום חמישי, ופרסמו תמונות מדהימות ומפחידות כאחד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

נקבת הנחש הענקית, הנחשבת למין פולש בפלורידה, נמדדה באורך של כמעט 5.5 מטר ומשקלה כמעט 100 קילוגרמים. כך על פי רשות השימור של דרום מערב פלורידה. 

הזוחלת נתפסה כבר בדצמבר האחרון באברגליידס בתום 20 דקות של קרב עם הביולוגים, אך החוקרים לא פרסמו את הידיעה עד כה. 

במהלך נתיחה שביצעו, נמצא כי אצל הנחש יש 122 ביצים מתפתחות בבטן - מה ששבר שיא נוסף עבור כמות הביצים הרבה ביותר שנקבת פיתון יכולה לייצר במחזור רבייה. 

כמו כן, התגלה כי הארוחה האחרונה של הזוחלת הייתה אייל לבן זנב - שהוא מקור המזון העיקרי לפנתרי פלורידה שנמצאים בסכנת הכחדה. 

"תפיסת נקבות פיתונים ממלאת תפקיד קריטי בשיבוש מחזור הרבבייה של טורפים אלה, שממיטים הרס על המערכת האקולוגית של אברגליידס ולוקחים מקורות מזון ממינים מקומיים אחרין", אמר איאן ברטושק, ביולוג חיות בר ומנהל פרויקטים בתחום מדעי הסביבה והשימור. "זוהי סוגיית חיות הבר של זמננו עבור דרום פלורידה".

 

 

עד כה, הארגון לכד מעל 1,000 פיתונים. "מאמצים אלה משמעותיים בהגשת המשימה שלנו להגן על הסביבה הטבעית הייחודית ואיכות החיים של דרום מערב פלורידה, על ידי צמצום ההשפעה הכוללת של אוכלוסיות חיות הבר המקומיות שלנו", הוסיף ברטושק. 

הביולוגים לכדו את הפיתיון באמצעות תוכנית מחקר ייחודית המשמשת במשדרי רדיו שהושתלו בנחשי 'צופית' זכרים, כדי להוביל לאזורי רבייה שבהם ניתן לאתר "נקובות גדולות ופוריות" כדי לעצור את בקיעת הביצים בטבע.

 

30% לא
70% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE