הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המורה שנרצחה בטקסס התקשרה לבעלה השוטר בעודה גוססת, הוא הגיע אך נשקו נלקח והוא גורש, "השוטרים נתנו לילדים למות"
"יש קצין שאשתו התקשרה אליו ואמרה שהיא נורתה והיא גוססת... הוא עוכב במסדרון, ולקחו ממנו את האקדח שלו וליוו אותו מהמקום", כך בעדות מחרידה מספר ראש מחלקת הביטחון הציבורי של מדינת טקסס, הוא מודה "השוטרים העדיפו את החיים שלהם על פני החיים של הילדים"

בעלה של מורה בבית הספר היסודי 'רוב' שנרצחה במהלך הירי ההמוני באוולדה, טקסס רץ לעבר בית הספר לאחר שקיבל טלפון בהול מאשתו הגוססת, אך הוא נעצר על ידי שוטרים אחרים במקום שפירקו אותו מנשקו תוך שהם מסלקים אותו מהזירה.

התקרית נדונה במהלך שימוע בסנאט של טקסס ביום שלישי, שבו שמעו מחוקקים מראש המחלקה לבטיחות-הציבור בטקסס, כי בעלה של המורה אווה מירלס, הקצין רובן רואיז, נחסם מלהציל את אשתו הגוססת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"יש לנו קצין שאשתו התקשרה אליו ואמרה שהיא נורתה והיא גוססת", אמר ראש המחלקה סטיב מקרו. "הוא ניסה להתקדם לתוך המסדרון. הוא עוכב, ולקחו ממנו את האקדח וליוו אותו מהמקום".

מקרו גם ביקר את משטרת אוולדה ואת מפקד משטרת בית הספר, פיט ארדונדו, על המבצע המשובש ועל כך שלא פעלו בזמן כדי להציל ילדים חסרי ישע מירי במהלך ההשתוללות.

"ישנן ראיות משכנעות שתגובת אכיפת החוק למתקפה בבית הספר רוב הייתה כישלון מחפיר, ומנוגדת לכל מה שלמדנו בשני העשורים האחרונים מאז הטבח בקולומביין", אמר מקרו.

"שלוש דקות לאחר שהיורה נכנס למסדרון המערבי, היה מספר מספיק של קצינים חמושים לבושים בשריון גוף, כדי לבודד להסיח את דעתו ולנטרל את הנבדק", אמר.

"הדבר היחיד שעצר מסדרון של קצינים מסורים להיכנס לחדרים 111 ו-112 היה המפקד במקום, שהחליט להציב את חייהם של השוטרים לפני חייהם של ילדים", אמר מקרו.

"לשוטרים היה נשק - לילדים לא היה. לשוטרים היה מגן גוף - לילדים לא היה".

עדותו של מקרו הגיעה כאשר צצו תמונות חדשות ממצלמות מעקב של בית הספר, בהן נראים שוטרים עם מגנים בליסטיים ורובים הממתינים למעלה מ-58 דקות כדי להיכנס לחדר הכיתה שבו סלבדור ראמוס בן ה-18 ירה בילדים.

ההתפתחויות החדשות מגיעות במקביל לקריאות גוברות למשטרת אוולדה לשחרר צילומי מצלמת גוף כדי שהציבור יוכל ללמוד את מלוא ההיקף של מה שבאמת קרה באותו היום נוראי.

24% לא
76% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE