הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"התושבים רותחים מזעם": ביל גייטס ניסה לרכוש כמות מטורפת של אדמה, התובע הכללי התערב
בעל האדמות החקלאיות הגדול בארה"ב שוב מסתבך, בעבר היתה זו הוילה שלו בסן-דייגו שהטרידה את מנוחת השכנים, עתה נראה כי מדובר ברצונו לרכוש כמות שטח עצומה למטרות לא ברורות

משרד התובע הכללי של מדינת צפון דקוטה שלח מכתב ביום שלישי ובו ביקש מ-Red River Trust, קבוצה בעלת קשרים חזקים למיליארדר ביל גייטס, להוכיח שהשימוש של החברה בקרקע אינו מפר את חוקי החקלאות הארגונית של המדינה.

עד עתה, חברת הנאמנות רכשה כשש חלקות אדמה עצומות ממדים במחוז פמבינה - דבר שעורר חשש.

"קיבלתי מידע על זה מכל רחבי המדינה, זה אפילו לא בא מהשכונה הזו", אמר נציב החקלאות דאג גוהרינג, לחדשות העמק של צפון דקוטה.

"האנשים כועסים, אך יש אחרים שפשוט רותחים מזעם על כל הסיפור הזה", משום שייתכן וגייטס ישתמש באדמות למטרות רווח אישיות וישנה את ציביון האזור.

המכתב קבע כי על פי החוק בצפון דקוטה, קיימות "מגבלות מסוימות על היכולת של נאמנויות להחזיק בקרקע חקלאית או בחווה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גם אתר הדיילי-קולר דיווח כי ביל גייטס רכש שש חלקות אדמה במחוז פמבינה.

ואכן בעקבות כך משרד התובע הכללי שלח מכתב וביקש מ-Red River Trust לאשר כיצד החברה מתכננת להשתמש בקרקע, ואם היא עומדת בחריגים לחוקי החקלאות התאגידית הנוקשים של צפון דקוטה.

"לחוק החקלאות התאגידי או לחברה בבעלות מוגבלת יש חריגים מסוימים, כמו התרת משקים משפחתיים רשומים או התרת שימוש בקרקע למטרות עסקיות", נכתב בהמשך המכתב.

בתוך כך, ביל גייטס הוא נכון לעתה בעל האדמות החקלאיות הגדול בכל ארה"ב.

כמו כן הוא משקיע המון בטכנולוגיות זרעים, ובטכנולוגיות חקלאיות ברחבי העולם כמו גם בעידוד ייצור חיסונים במטרה כדבריו 'למנוע מחלות ומגיפות עולמיות'.

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE