הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מוזר: ביידן התחנן בשידור ישיר לבעלי תחנות הדלק "בבקשה הורידו מחירים"
נראה כי הכישלון המתגלגל של הממשל הנוכחי בוויסות ושליטה על מחירי הדלק הולך ותופס צורה אבסורית ככל שמחיר הדלק בארה"ב הולך ומתייקר

הנשיא ג'ו ביידן דרש ביום רביעי מתחנות הדלק להתחיל להוריד את המחירים שלהן, בניסיונו האחרון להתמודד עם מחירי השיא הקיץ.

"לחברות המפעילות תחנות דלק וקובעות את המחירים הללו במשאבה, זו תקופה של מלחמה, סכנה עולמית, ואוקראינה", אמר.

הנשיא דיבר על שיא מחירי הדלק שנשבר במהלך ממשלו בעודו נואם על רקע מבנה שהינו חיקוי של הבית הלבן שניצב לידו.

"אלה לא זמנים רגילים. אני קורא לחברות להוריד את המחיר שאתם גובים במשאבה כדי לשקף את העלות שאתם משלמים עבור המוצר", אמר ביידן שהוסיף, "לעשות את זה עכשיו. לעשות את זה היום".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביידן קרא לקונגרס לבטל את מס הדלק הפדרלי בגובה 18 סנט לגאלון והפציר במדינות לעשות זאת גם כן, תוך שהוא מציין שזה יכול לעזור להפחתת המחירים. "אני עושה את שלי", הוא אמר בהתגוננות, "אני רוצה שגם הקונגרס, המדינות והתעשייה יעשו את שלהם".

ביידן ניסה שוב להאשים את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעלות הגבוהה של הדלק, למרות שהמחירים עלו משמעותית לפני שרוסיה פלשה לאוקראינה. הנשיא אף טען כי העלות הגבוהה היא מחיר שאמריקאים משלמים כדי להגן על הדמוקרטיה באוקראינה.

 

"יכולנו להעלים עין מהדרכים הרצחניות של פוטין ומחיר הדלק לא היה עולה כמו שהוא עלה. אני מאמין שזה היה לא בסדר. האמנתי אז ואני מאמין שעכשיו שלעולם החופשי לא הייתה ברירה", אמר ביידן וזאת אפילו שמחירי הדלק היו הרבה מעבר ל-4 דולרים כבר לפני הפלישה הרוסית.

ביידן טולטל בעקבות האשמות מצד רפובליקנים כי מדיניות הממשל שלו אחראית להאמרת המחירים, ובתגובה רמז שלרפובליקנים האלה לא אכפת מאוקראינה. "אתם אומרים שאנחנו מעדיפים מחירי דלק נמוכים באמריקה מאשר הברזל של פוטין באירופה?" הוא שאל.

סקר שנערך לאחרונה הראה שרק 11 אחוזים מהאמריקאים מאשימים את פוטין במחירי הדלק הגבוהים, בעוד כ-52 אחוז מאשימים את ביידן שצולל בסקרים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE