הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן בחר באנטישמית-קתולית קיצונית לתפקיד דיפלומטי בכיר: "הכסף של היהודים שולט בפוליטיקה"
כבר ברור שהמפלגה הדמוקרטית שינתה את פניה והפכה מהמפלגה של ידידי ישראל למפלגה עם עמדה נייטרלית כלפיה, אך נראה כי עתה המינוי הקרוב של שגרירית ארצות הברית לברזיל מעיד על תקדים מסוכן עוד יותר

אליזבת' בגלי, המועמדת של ממשל ביידן לכהן כשגרירת ארה"ב בברזיל, ניצבת מול האשמות קשות כי היא אנטישמית.

האשמות באות משני צידי המרתס הפוליטי בארה"ב, לאחר שצץ מחדש ראיון שנוי במחלוקת משנת 1998 ובו היא התייחסה ל"כסף של הלובי היהודי השולט בפוליטיקה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הביוגרפיה של בגלי, המופיעה באתר משרד החוץ של ארה"ב, תיארה את שירותה בעבר בממשלים דמוקרטיים, ואת הקריירה שלה בוושינגטון כדלקמן:

"הניסיון הדיפלומטי הרב של אליזבת' בגלי משתרע על פני 20 שנה במחלקת המדינה. זה כולל את שירותה הקודם כמקשרת הקונגרס לאמנת תעלת פנמה, עוזרת מיוחדת להסכמי קמפ דייוויד, וקשרית קונגרס לוועידה לביטחון ושיתוף פעולה באירופה".

"בשנת 1994, גב' בגלי אושרה כשגרירת ארה"ב בפורטוגל תחת הנשיא ביל קלינטון. בשנת 1997, לאחר שובה לוושינגטון, היא שימשה כיועצת בכירה לשרת החוץ מדלן אולברייט ועמדה בראש המשרד לרכישת מדיה בבלקן".

עוד נכתב עליה כי "בתקופת ממשל אובמה, גב' בגלי מונתה לנציגה מיוחדת לשותפויות גלובליות תחת שרת החוץ הילרי קלינטון. היא המשיכה בשירותה במשרד החוץ כיועצת לשרה קלינטון ולמזכיר ג'ון קרי. גב' בגלי שימשה כפרופסור משנה במרכז המשפטים של אוניברסיטת ג'ורג'טאון, ולאחר מכן כמפיקה משנה עבור חדשות ABC בפריז... הקריירה המפוארת של גב' בגלי כדיפלומטית וכעורכת דין, והמחויבות המוכחת שלה לשירות הציבורי הופכים אותה למועמדת מתאימה לכהן כשגרירת ארה"ב ברפובליקה הפדרטיבית של ברזיל".

אך נראה שלא הכל ורוד אצל האישה רבת התארים.

למרות שהנשיא ג'ו ביידן שלח את מינויה של בגלי לאישור סנאט בינואר הרי שבשימוע שנערך לה בחודש מאי, היא כבר התמודדה עם כמה שאלות של דמוקרטים - ולא רק רפובליקנים - לגבי טענותיה על שליטה יהודית בפוליטיקה באמצעות כסף.

בגלי, בראיון משנת 1998, שהעותק המלא שלו הושג על ידי ה-Free Beacon, קיננה על "השפעת השדולה היהודית עם הכסף הגדול שלה שמעורב". היא המשיכה וטענה "הדמוקרטים תמיד נוטים ללכת עם הקול היהודי בנושאי ישראל ולומר דברים מטופשים, כמו להעביר את הבירה לירושלים שזה דבר שתמיד עולה". לטענתה התמיכה בנושאים הקשורים לישראל נובעת מ"הגורם היהודי, זה כסף", הפטירה.

מקורות בסנאט המעורבים בתהליך האישור של מינויה למדינה החשובה ביותר בדרום אמריקה אמרו שהערותיה של בגלי צריכות לפסול אותה מתפקיד השגרירה ואמרו ל-Free Beacon כי גם הדמוקרטים וגם הרפובליקנים בוועדת הסנאט הביעו חששות מהתבטאויות אלה באופן פרטי.

"האם לטעון שלקבוצה אחת של אמריקאים אין את הזכות להשתתף בתהליך המדיני כמו לאחרים? זה בסדר?" שאל הסנאטור מניו ג'רזי בוב מננדז.

"מילים, במיוחד עבור אלה שעומדים להיות שגרירים של ארצות הברית במדינות אחרות, חשובות להפליא, כנראה משמעותיות יותר אולי מבחיי היומיום האישיים שלנו" הוסיף.

במקביל קבוצות ופעילים יהודים זועמים.

מנכ"ל הקואליציה היהודית הרפובליקנית, מאט ברוקס, אמר: "הערותיה המחפירות והאנטישמיות פוסלות לחלוטין את גב' בגלי; ההשמצות המקוממות שלה כוללות את הטענה ש'הלובי היהודי' משפיע על נבחרי ציבור עם 'כסף גדול' - סטריאוטיפ אנטישמי עתיק יומין".

ועדת יחסי החוץ של הסנאט הייתה אמורה לקיים ביום חמישי הצבעה על קידום מינויה של גב' בגלי.

20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE