הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי כמעט 30 שנות: הסנאט העביר הצעת חוק לבקרת נשק
אירועי הירי האחרונים דירבנו את הנציגים משתי המפלגות להצביע בעד החקיקה, שתיתן יותר כוח לבתי משפט ותאפשר לסוחרים לבדוק רישומים של רוכשים פוטנציאליים מתחת לגיל 21

הסנאט הצליח להתגבר על מכשול חקיקתי בן עשרות שנים והעביר הצעת חוק שנועדה לטפל באלימות בנשק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

 

החוק הדו-מפלגתי של קהילות בטוחות עבר בהצבעה בסנאט ברוב של 65-33 ביום חמישי בערב. הוא עלה בעקבות הטבח בבית הספר 'רוב' ביובלדי, טקסס, ואירועי ירי המוניים רבים אחרים שנרשמו לאחרונה, ושואף לשמור על כלי נשק מאנשים מסוכנים.

עם זאת, תומכי בקרת נשק ציינו שהצעת החוק אינה החזירה את האיסור משנת 1994 על רובים חצי אוטומטיים בסגנון צבאי, אשר הוכחה כמסייעת להפחתה באלימות בנשק חם, ופג עשור לאחר שנכנס.

15 סנאטורים רפובליקנים הצטרפו לדמוקרטים בהצבעה בעד החקיקה. מיץ' מקונל, המכהן כמנהיג סיעת המיעוט הרפובליקנית בסנאט, אחר כי האישור הוא "נקודה מתוקה".

מקונל, שהוא בעצמו בעל דירוג A+ מאיגוד הרובים הלאומי, אמר שהצעת החוק תהפוך את הקהילות והילדים בבית הספר לבטוחים יותר מבלי "להניח אצבע אחת על התיקון השני לאזרחים שומרי חוק".

הצעת החוק תיצור מימון חדש למדינות לניהול חוקי "דגל אדום", המאפשרים לבתי משפט לחייב להרחיק רובים מאנשים אשר נחשבים כסכנה לעצמם או לאחרים.

נוסף על כך, הצעת החוק כוללת מימון חדש לטיפול בבריאות הנפש ולביטחון בבתי ספר. היא גם משפרת את בדיקות הרקע עבור רוכשי נשק שעדיין יהיו מתחת לגיל 21, ויחייב את המוכרים לבדוק את הרישומים שלהם.

הפעם האחרונה שהקונגרס העביר חוק פיקוח על נשק הייתה בשנת 1993, כאשר הנשיא דאז ביל קלינטון חתם על חקיקה בתמיכה דו-מפלגתית, האוסרת על AR-15 וכלי נשק אחרים הנחשבים ככלי תקיפה. האיסור, שנכנס לתוקף בשנה שאחרי, פג בשנת 2004 תחת הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש.

"המכנה המשותף בכל כך הרבה אירועי ירי המוניים, הוא נשק תקיפה", אמרה הסנאטורית של קליפורניה דיאן פינשטיין, בנאום בסנאט. היא ציינה כי היורים האחרונים לא יכלו עדיין לקנות בירה או סיגריות, אבל יכלו לרכוש נשק בסגנון צבאי. היא גם הוסיפה כי סוחרי נשק לא רשאים למכור או לספק אקדחים לצעירים מתחת לגיל 21.

"הפער הזה, למעשה, עולה בחיי אדם", אמרה. "זה היגיון פשוט: אם אתה לא יכול לקנות בירה, אתה לא אמור להיות מסוגל לקנות נשק תקיפה. אם אתה לא יכול לקנות אקדח, אתה לא אמור להיות מסוגל לקנות AR-15".

מחקרים אכן מראים שאיסור על רובים בסגנון צבאי מפחית את האלימות. מחקר אחד משנת 2019 מבית הספר למשפטים סטנפורד, מצא כי בעשור שלפני האיסור ב-1994, היו 33 אחוז יותר מקרי ירי המוניים, ו-65% יותר מקרי מוות הקשורים לכלי הנשק.

אך כפי שניתן לראות, נשקים מסוג AR-15 וכלים דומים אליו הפכו לפופולריים יותר ויותר מאז שהאיסור פג.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE