הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מה היה קורה ללא חיסונים? מחקר חדש מעריך את גודל האסון
הממצאים מראים כי אם לא היו מופצים ברחבי העולם, בעיקר במדינות כמו הודו, ברזיל וגם ארצות הברית - "המגפה הייתה יכולה להיות גרועה יותר"

מגפת הקורונה הייתה יכולה להיות גרועה בהרבה ללא החיסונים, כך לפי מחקר חדש שטוען שמספר מקרי המוות ברחבי העולם היה יותר משליש ממה שהוא היום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

בשנה שלאחר הצגת החיסון הראשון בדצמבר 2020, יותר מ-4.3 מיליארד בני אדם קיבלו חיסון - מה שהציל 20 מיליון בני אדם. כך פורסם בכתב העת Lancet Infectious Diseases. 

לפי המחקר, אם היעד של ארגון הבריאות העולמי, של 40% מתחסנים עד סוף 2021 במדינות בעלות הכנסה נמוכה היה מתקיים, 600,000 חיים נוספים היו נחסכים.

הממצאים "מכמתים עד כמה המגפה יכולה הייתה להיות גרועה יותר אם לא היה לנו את החיסונים האלה", אמר החוקר הראשי של אימפריאל קולג' בלונדון, אוליבר ווטסון. "קטסטרופה תהיה המילה הראשונה שעולה לי בראש".  

בסך הכל, יותר מ-6.3 מיליון בני אדם מתו כתוצאה מנגיף הקורונה, כולל יותר ממיליון אמריקאים. למעלה מ-40,000 תושבי ניו יורק מתו מהנגיף, על פי גורמי בריאות רשמיים.

כאמור, חוקרים בדקו נתונים מכ-180 מדינות העולם, ומצאו שהחיסונים מנעו 19.8 מיליון מקרי מוות בסך הכל, כולל 4.2 מילון מקרי מוות רק בהודו ו-1.9 מיליון בארצות הברית. 

גם בברזיל, מיליון בני אדם ניצלו בזכות החיסונים, ויותר מחצי מיליון בני אדם בצרפת ובבריטניה, על פי החוקרים. נמצא גם כי 14.4 מיליון מקרי מוות נמנעו רק כאשר חשבו על מקרי מוות מדווחים מקורונה - אך מספר החיים שנחסך גדל במידה ניכרת אם חושבים על מוות הקשור באופן עקיף לנגיף.

למחקר היו כמה מגבלות משמעותיות, כמו העובדה שסין הייתה בין המדינות שלא נכללו במחקר בגלל היעדר מידע על השפעת הנגיף על אזרחיה הרבים. גם השפעת עטיית מסכות, סגרים והתפתחות מוטציות לא נבחנו במחקר. 

המכון למדדי בריאות והערכה בסיאטל עבר על מודל, שלא פורסם, לפיו העריך ש-16.3 מיליון חיים ניצלו. "יכול להיות שאנחנו חולקים על המספר כמדענים, אבל אנחנו מסכימים שחיסוני הקורונה הצילו חיים רבים", אמר עלי מקודאד, והסביר שללא החיסונים הייתה מדיניות נוקשה יותר ברחבי העולם.

 

92% לא
8% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE