הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התפרצות חדשה של חיידק בקרב גברים הומוסקסואלים - עשויה להיות מהקשות בהיסטוריה האמריקאית
פלורידה נמצאת במוקד ההתפשטות של המחלה שיכולה לגרום לדלקת קרום המוח, כאשר אירועי גאווה מתקיימים ברחבי המדינה. זאת במקביל להתפרצות נגיף אבעבועות הקוף

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) חוקר את מה שעשוי להיות אחת ההתפרצויות החריפות בהיסטוריה של ארה"ב של מחלה קטלנית בקרב גברים הומוסקסואלים וביסקסואלים, המתפשטת בפלורידה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

ד"ר חוסה ר. רומרו, מנהל המרכז הלאומי לחיסונים ומחלות הנשימה, קרא לקבל חיסון נגד מחלת מנינגוקוק, בטענה ש"זו הדרך הטובה ביותר למנוע את המחלה הקשה הזו, שעלולה להפוך במהירות לקטלנית". 

המקרים שזוהו בהתפרצות הנוכחית אירעו בפלורידה, בקרב תושבים וכאלה שהגיעו לביקור במדינה.

"בגלל התפרצות בפלורידה, ומספר אירועי גאווה המתקיימים ברחבי המדינה בשבועות הקרובים, חשוב שגברים הומוסקסואלים וביסקסואליים שחיים בפלורידה יתחסנו, ואלה שנוסעים לפלורידה ישוחחו עם ספק שירותי הבריאות שלהם עבור קבלת חיסון", הוסיף.

הסוכנות דיווחה על לפחות 24 מקרים ושישה מקרי מוות בקרב גברים הקשורה למחלה הזו, כאשר כמחצית מהמקרים שדווחו היו בקרב גברים היספנים. 

כאמור, הסוכנות ממליצה לקבל חיסון בשם MenACWY, הנותן הגנה מפני המחלה הנגרמת על ידי ארבעה זנים של חיידקי המנינגוקוק - A, C, W ו-Y. כמו כן, ה-CDC הוסיף כי כל מי שחולה באיידס צריך להיות מחוסן לכך באופן שגרתי.

ההודעה על ההתפרצות החדשה מגיעה לאחר שה-CDC, כמו גם ארגון הבריאות העולמי ומחלקות נוספות, עוקבות אחר התפשטות אבעבועות הקוף במדינות ארצות הברית ומדינות מערביות אחרות, מקומות שלרוב אין מקרים של המחלה. 

 

(צילום: Shutterstock)

 

הנתונים המוקדמים מראים כי הנגיף, שאנדמי כבר שנים רבות באפריקה, גבוה בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים. 

נכון ל-23 ביוני, בארצות הברית דווח על 173 מקרים של אבעבועות הקוף, כולל 16 שדווחו בפלורידה.

נגיף המנינגוקוק, מתנחל בחלק האחורי של האף והגרון, מה שאומר שכ-10% מהנשאים אוגרים את החייקים בגופם מבלי להיות חולים. החיידק מתפשט במגע קרוב, בדרך כלל באמצעות שיעול, נשיקות או מגע ממושך. 

אמנם הוא לא מדבק כמו חיידקי שפעת והצטטנות, אך כאשר הוא פולש לגוף הוא עלול לגרום לשתי מחלות עיקריות: ספטיסמיה, שבה החיידקים פולשים לזרם הדם וגורמים לנזקים לאיברים, ולדלקת קרום המוח.

תסמינים האופייניים לדלקת קרום המוח, בין היתר, עשויים להתחיל כדמויי שפעת, אך מתקדמים במהירות לחום, כאב ראש וצוואר נוקשה, בעוד החיידקים מדביקים את רירית ההגנה של המוח וחוט השדרה. 

 

8% לא
92% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE