הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדען מקסיקני המתגורר במיאמי - ריגל אחר ארה"ב עבור רוסיה
בית המשפט גזר יותר מארבע שנות מאסר על הקטור קבררה פואנטס בן ה-37, שניהל חיים כפולים בעודו נשוי לאישה תושבת מקסיקו ולאחרת הגרה ברוסיה, ופעל כסוכן זר בארה"ב

מדען מקסיקני בעל שם המתגורר במיאמי, וניהל חיים כפולים עם שתי משפחות ביבשות נפרדות, נידון ליותר מארבע שנות מאסר בגין ריגול למען רוסיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

גזר הדין של הקטור קבררה פואנטס בן ה-37, הוכרז ביום שלישי בבית המשפט הפדרלי במיאמי, אחרי שבפברואר האחרון הוא הודה בכך שפעל כסוכן זר בארצות הברית עבור רוסיה. 

"אין לי עניין להיות מעורב במשהו כזה מעתה ואילך", אמר קבררה בבית המשפט. "החופש קודם, והמשפחה שלי גם כן".

המדען - ביוכימאי בולט, חוקר לב וכלי דם ופילנתרופ - נעצר בפברואר 2020 בנמל התעופה הבינלאומי של מיאמי, בזמן שהוא ואשתו המקסיקנית חזרו לביתם במקסיקו סיטי. קציני המכס מצאו בחפציו תמונת תקריב של לוחית רישוי של מודיע של ה-FBI, אותה החליפו בני הזוג באמצעות WhatsApp.

החוקרים גילו צילומי מעקב מיום קודם לכן, שהראו את בני הזוג עוקבים אחר רכב אחר אל שטח בית משותף באזור מיאמי, ומצלמים תמונה של המכונית ולוחית הרישוי של הגורם הפדרלי.

על פי החקירה, קבררה החל לרגל עוד בשנת 2019, כאשר אשתו הרוסייה ושתי בנותיה נסעו מגרמניה לרוסיה כדי לטפל בכמה ניירות. כאשר האישה ניסתה לחזור לגרמניה, היא לא הורשתה לצאת מהמדינה.

בעקבות כך קבררה טס לרוסיה, אז פנה אליו גורם רוסיה - אותו פגש שנים קודם לכן בתפקיד מקצועי. האדם, ששמו לא פורסם, הזהיר את המדען שמשפחתו לא צריכה לנסוע לאירופה או לבקש ויזה לארצות הברית. על פי ה-FBI, זה היה הזמן בו קבררה החל להאמין שהאדם עובד עבור סוכנות הביון הרוסית FSB.

בשלב מאוחר יותר, בפגישה שנערכה במוסקבה, אותו גורם רוסי הוציא מיילים ישנים מחשבונו של קבררה, שבהם נראה שהמדען המקסיקני מחפש נדל"ן במיאמי. הפקיד העלה את המצב המשפחתי המסובך של המדען, אישה אחת ברוסיה ואחרת במקסיקו, ואמר לו: "אנחנו יכולים לעזור אחד לשני".

קבררה הסכים לעסקה, ונסע למיאמי עם אשרת תיירות ועסקים, ובאמצעות שם של מקורב שלו הוא שכר דירה באותו מתחם בו התגורר מקור של ה-FBI, שתואר במסמכי בית המשפט כ"מקור אנושי סודי" של ממשלת ארה"ב שסיפק בעבר מידע על פעילות המודיעין הרוסי, המשפיעה על האינטרסים הביטחוניים הלאומיים האמריקאים. 

לפני מעצרו לפני כשנתיים, קבררה עבד בסינגפור כפרופ' חבר בבית ספר לרפואה בניהול אונ' דיוק והאונ' הלאומית של סינגפור. בשנת 2018, המדען גם מונה למנהל מרכז הביוטכנולוגיה של מונטריי בצפון מקסיקו, שם אמרו כי קבררה קיבל דוקטורט במיקרוביולוגיה מולקולרית ברוסיה. 



60% לא
40% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE