הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתקשים לקום מהספה? כך תשברו את המחסום ההתחלה לפני האימון
אם כבר הבנתם שאין רגע מושלם ללכת לחדר הכושר או להתחיל אימון, ובכל זאת אתם מתקשים לנטוש את הספה הנוחה, מצאנו כמה שיטות יעילות ונהדרות שיעזרו לכם לפצח את המחסום הפסיכולוגי המאפיין את ההתחלה

אין רגע מושלם להתחיל להתאמן, לצאת לחדר הכושר, לקפוץ לאימון. קל מאוד לספר לעצמנו תירוצים, הכל בשביל לא לצאת מהמזגן, לא לקום מהספה. אז כיצד ניתן לשבור את המחסום הזה, שנקרא גם ״מחסום ההתחלה״? 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראשית, חשוב לזכור את תחושת הסיפוק וההנאה שמגיעה רגע אחרי שהאימון נגמר. ממש כמו לסיים מטלה שלא רצינו לעשות. בנוסף לכך, הנה כמה שיטות אפקטביות שיעזרו.  

לא להסתמך על כוח הרצון
אם כל מה שנחוץ זה כוח רצון כבר הייתם מתחילים ומתמידים מזמן. כוח רצון הוא משאב מוגבל. הוא בא והולך ואי אפשר להסתמך עליו לאורך זמן. לכן, נסו להפוך את הפעילות הגופנית להרגל, למשהו שאתם לא צריכים לחשוב עליו יותר מדי או לנהל לגביו משא ומתן עם עצמכם בכל פעם מחדש. כך גם אם כוח הרצון לא ממש חזק ביום מסוים, ההרגל והמחויבות שבניתם ידאגו שלא תפספסו אימון.

תשאלו למה ותתחברו לתשובה
תשאלו את עצמכם למה אתם רוצים להתחיל להתאמן, מה אתם רוצים להשיג? מה המטרה? כאשר הלמה ברור, יש יותר מוטיבציה לפעול. בחרו את הפעילות הגופנית שהכי מתאימה לכם, ולא מה שאתם חושבים שאתם צריכים לעשות או מה שכי פופולרי היום. 

תשבצו את זה ביומן
הצלחה לא מתרחשת במקרה, אם לא תסגרו זמן ביומן להתאמן זה לא יקרה. דאגו לשבץ את הפעילות הגופנית בזמנים אופטימליים. למשל, לא אחרי ארוחה גדולה, או מאוחר מדי ביום כשאתם כבר עייפים.

תורידו ציפיות
תהיו סלחנים כלפי עצמכם. ברור שלא תצליחו לרוץ מיד חצי מרתון, או שתעשו בקלות את כל התנוחות בחודש הראשון של יוגה. העניקו לעצמכם ולגוף שלכם את הזמן לאמץ את השינוי, ולראות תוצאות. 

אל תשוו את עצמכם לאחרים 

קל ליפול למלכודת ההשוואה, אך תנסו לא לעשות את זה. ההשוואה היחידה שאתם צריכים לעשות היא לעצמכם לפני שבוע, או לפני חודש. יש למדוד את ההתקדמות אך ורק במדד הזה, זה יגביר את המוטיבציה שלכם ויעודד אתכם להתמיד.

תרשמו לקבוצה או תמצאו פרטנר לפעילות
אימון עם אדם נוסף יגביר את תחושת המחויבות, ואימון קבוצתי יעניק לכם תחושה קהילתית שתעניק לכם מוטיבציה נוספת לבוא לאימונים ולהתמיד. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE