הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יום הביטלס הבינלאומי: הסיפור מאחורי הכרזה של עטיפת האלבום ״Get Back״
הם פרצו לעולמנו בשנות השישים המוקדמות, פיזרו מסרים של אהבת חינם וחידשו בסגנון מוסיקה שהיה ייחודי רק להם. לכבוד היום החגיגי והחשוב הזה, חזרנו לאחד הסיפורים המעניינים והפחות מוכרים שעומדים מאחורי אחת הכרזות המפורסמות של הלהקה

יום הביטלס נוצר רק בשנת 2009 והוא מבקש להנכיח את אחת הלהקות הכי חשובות שידעה ההיסטוריה האנושית. המעריצים והמעריצות חוגגים ביום זה את אהבתם ללהקה המצליחה, למסרים שביקשה להפיץ, ובעיקר, מודים להם על המוזיקה שלהם, וכל הטוב שהצליחו לפזר ברחבי העולם. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחד הסיפורים המעניינים והמסורתיים ביותר עומד מאחורי הכרזה של ״Get Back״. למעשה, הכרזה הרשמית עשתה שילוב בין עטיפת האלבום הראשון של הלהקה, לבין עטיפת האלבום בעל אותו שם. שתי התמונות צולמו באותו לוקיישן כאשר חברי הלהקה אמנם עומדים באותו מקום, באותה תנוחה, אך נראים שונה. בכל זאת, שש שנים מפרידות בין תמונה לתמונה.

כאשר התלבטו על השם והתמונה של עטיפת האלבום הראשון, הציע המפיק המוזיקלי, ג'ורג' מרטין, לקרוא לו Off The Beatle Track ולהצטלם בגן החיות על רקע בית החרקים. פול מקרטני שרטט כמה סקיצות לעיצוב התמונה אך בסופו של דבר הנהלת גן החיות דחתה את הבקשה ובמקום זאת הרבעייה הצטלמה בסטודיו.

זה קרה בחודש ינואר, 1963. חברי הלקה הגיעו לסטודיו של אנגוס מקבין בלונדון כשהם לבושים חליפות קטיפה בצבע חום. הביטלס צולמו אך אף אחת מהתמונות לא נבחרה לעטיפת האלבום, אם כי אחת מהן שימשה לעטיפה של ה-EP בשם The Beatles' Hits שיצא בספטמבר 1963 ואחרת לעטיפת האלבום Introducing The Beatles שהוציאה חברת Vee Jay בארה"ב בינואר 1964. 

מאחר ועדיין לא הייתה להם תמונה לאלבום החדש, נקבע לאמצע פברואר 1963 סשן צילום נוסף בבניין מטה חברת EMI  בלונדון. בזמנו, סיפר הצלם על התמונה המיתולוגית ואמר:  כשנכנסתי לבניין הסתכלתי למעלה אל המדרגות ושאלתי האם כבר הגיעו. כשאמרו לי שכן, בקשתי שיגידו להם לצאת אל מעקה המדרגות ולהסתכל למטה וכך צילמתי אותם. הייתה לי רק עדשת פורטרט רגילה, אז כדי לתפוס אותם נאלצתי לשכב על הרצפה על הגב״. 

עם זאת, לא כולם היו משוכנעים לגבי התמונות האלה וב-5 במרץ צילם צלם אחר, ג'ון דאב, תמונות של הביטלס במטה החברה, ובסביבתו. המטרה הייתה לצלם תמונות לצורך שיווק הלהקה, שעדיין הייתה לא מאד מוכרת, ולבחור מתוכן אחת לעטיפת האלבום הראשון. בנוסף, צילם דאב את הביטלס עומדים מסביב למד חניה וגם כשהם במדרגות הכניסה לאולפני EMI. 

בסופו של יום, אף אחת מהתמונות לא נמצאה מתאימה לעטיפת האלבום הראשון. כידוע, הוחלט שאחת התמונות שצילם מקבין בגרם המדרגות שבבניין המטה תשמש לעטיפת האלבום הראשון, שקיבל את השם Please Please Me. אך היו עוד שלוש תמונות שצילם מקבין באותו יום ששימשו לעטיפות של תקליטים של הביטלס. אחת מהן הופיעה בעטיפת אלבום האוסף 1962-1966, שיצא בשנת 1973.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE