הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הצמיגים עלולים ליפול": טויוטה הכריזה על ריקול לג'יפ החשמלי הראשון שלה
לא כל אחד הוא טסלה, לפחות כך זה נראה כשמדובר בדגם ה-EV ההמוני הראשון של ענקית הרכב היפנית שמנסה את מזלה בשוק החשמליות הנשלט בידי טסלה נכון לעתה
טויוטה היא יצרנית הרכב הגדולה בעולם, בשל כך היא גם מבקשת להתמודד מול ההגמוניה של טסלה באמצעות ג'יפ ספורטיבי חשמלי משלה המופעל גם הוא באמצעות סוללות. מדובר כמובן ברכב הראשון שלה מסוג זה העונה לשם המחייב "bZ4X". אך עתה, ענקית הרכב היפנית נאלצת להחזיר את ה-SUV החדש רק חודשיים לאחר השקתו בשל סכנה שהגלגלים של הרכב עלולים פשוט ליפול - כך לפי דיווח של רויטרס.
 
 
הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
 
"בורג הרכזת עלול להשתחרר עקב פניות חדות חוזרות ונשנות ובלימה פתאומית. לכן, אם תמשיך לנסוע במצב זה, יווצר רעש חריג, ובמקרה הגרוע, הצמיגים עלולים ליפול", כתבה טויוטה בהודעת הריקול היפנית שלה. נכון לעתה, כ-2,700 דגמי bZ4X נזכרו בהודעה מהם 2,220 נשלחו לאירופה, 280 לצפון אמריקה, 110 ליפן ו-60 למדינות שונות באסיה כאשר רבים מהרכבים טרם נמסרו ללקוחות.
 
"אנחנו בודקים אם הידוק הברגים יפתור את הבעיה, או אם יש צורך בשינוי כלשהו ברכיבים", אמרה החברה לפיינשל טיימס. ה-bZ4X הוא רכב ה-EV הראשון של טויוטה ומהווה כישלון גדול בניסיונו להתחרות בטסלה. החברה עצמה התחייבה לסכום עתק של כ-35 מיליארד דולר שיושקע בייצור המוני של 30 דגמים המונעים על ידי סוללות עד שנת 2030.  עד כה, הכניסה של ענקית הרכב לתחום ה-EV הייתה דומה לזו של חברת פורד - בקיצור לא הצלחה גדולה.
 
בשבוע שעבר, עצרה פורד את המכירות של המוסטנג Mach-E החדש שלה, הכל-חשמלי, עקב חששות לגבי פגם בטיחותי פוטנציאלי ש"יגרום לכלי הרכב להפוך לנטול-תנועה".
 
ה-Mach-E הוא הרכב המונע על ידי סוללות בייצור המוני הראשון תוצרת פורד. ונראה כי הוא סובל מבעיות קשות מאז הושק בדצמבר 2020, כולל שגיאות תוכנה הגורמות להאצה לא מכוונת, ברגים רופפים של תת-המסגרת, והדבקה לא מדויקת של אלפי גגות עם לוח זכוכית.
 
אולי טויוטה תרצה להיות זהירה בהשקת רכב השטח שלה למען בריאות המותג המצליח.
 
הריקול מגיע כיום אחד לאחר שיצרנית הרכב היפנית קיצצה את יעדי הייצור העולמיים לחודש יולי ובמקביל לכך שהכלכלה העולמית בהאטה תחת משקל הבנקים המרכזיים המהדקים באגרסיביות את המדיניות המוניטרית כדי להתמודד עם האינפלציה הגבוהה ביותר מזה עשורים.
14% לא
86% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE