הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מי המדינה הכי כועסת בעולם? רמז - היא שכנה של ישראל
נראה שישראל מוקפת בשכנות כועסות במיוחד, ביניהם ירדן, ולבנון, וגם חברים מהשכונה כטורקיה ועיראק, לפחות אפשר להתנחם שאנחנו איננו שם
כמעט כולם חווים כעסים מדי פעם בפעם, בין אם זה תסכולי סיום החודש, מצב התחבורה הציבורית, או אי הבנה בעבודה.
 
דו"ח הרגשות הגלובלי של Gallup לשנת 2021 נועד לאמוד רגשות (כולל רמות כעס) ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם. ולפנינו התוצאות.
 
הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
כפי שמציינת קתרינה בוכהולץ מאתר 'סטטיסטה', כעס נוטה להתבטא לעתים קרובות יותר בחלקים מסוימים של העולם, במיוחד במזרח התיכון ובמזרח הקרוב.
 
Gallup מצאה ש-49 אחוז מהאנשים בלבנון חוו כעס ביום לפני שנסקרו, כאשר מדובר בשיעור הגבוה ביותר שנרשם בכל מקום בעולם.
 
לאחר טלטלה כלכלית ארוכת שנים ואינפלציה גבוהה, פיצוץ אדיר בנמל ביירות שהרס חלקים נרחבים מהעיר בשנת 2020, שוב עורר את הכעס על ממשלת המדינה על כך שאינה אוכפת אמצעי בטיחות ושאין לה את היכולת לעזור למי שנפגע.
 
במקביל לבנון מתמודדת עם אי-יציבות פוליטית כרונית, מאבקי-דת בין מיעוטים שונים, וניסיונות חדירה סורים-איראניים לתוך ענייניה - רבים מבני מדינה זו כבר ברחו מערבה כידוע.
 
 
 
 
רמות גבוהות של כעס נמדדו גם בטורקיה, שהתמודדה עם אינפלציה גבוהה עוד לפני המלחמה באוקראינה ועם שחיקת ערך הלירה הטורקית. כל זאת כאשר ממשלתה של טורקיה קיבלה תפנית אוטוריטרית, והפכה ליותר ויותר סמוכתנית בשנים האחרונות. כפי שאתם רואים, גם ירדן, המדינה שחולקת את הגבול הארוך ביותר עם ישראל, ושכנתה המזרחית, ממוקמת גבוה מאוד ברשימה, ירדן אף היא חוותה ניצנים של אי יציבות באחרונה לא מעט בשל משבר הפליטים הסורי שממשיך להוות מעמסה כלכלית על המדינה הענייה יחסית.
 
לארמנים (שכני הטורקים ממזרח) שחוו התלקחות מלחמתית ב-2020 עם שכנתם אזרבייג'ן, היו גם כנראה סיבות רבות להפגין רמות גבוהות של כעס. ונראה שלאחר שנים של מלחמה, גם לעיראקים (שלא כל כך רחוקים מירושלים) ולאפגנים שזה עתה קיבלו מחדש את הטאליבן, יש גם רשימת נושאים ארוכה ששווה לכעוס עליה - בין היתר מחסור בשירותים ציבוריים בסיסיים בחלקים רבים של המדינות הללו, וממשלים חסרי יציבות.
 
מאלי וסיירה לאון האפריקניות, היו המדינות הכועסות ביותר שמחוץ למזרח התיכון, המזרח הקרוב, ופרס, כאשר 35 אחוז מהנשאלים במדינות אלה חוו כעס ביום הקודם למשאל.
20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE