הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כמות גדולה של סמים נתפסה בדרום קליפורניה: "מספיק כדי להרוג 12 מיליון איש"
למרות שרשויות החוק מצאו והחרימו כמות עצומה של סמים מרכבו וביתו של החשוד, תושב מחוז אורנג', העונש המקסימלי שהוא עלול לקבל עומד על כשבע שנות מאסר בלבד

תושב דרום קליפורניה נעצר השבוע בחשד לתכנן להפיץ כמויות אדירות של סמים - "מספיק להרוג כ-12 מיליון איש", לפי משרד התביעה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חלק מהסמים שנתפסו אצל החשוד (צילום: משרד התביעה במחוז אורנג')

 

שוטרי משטרת הכבישים המהירים של קליפורניה (CHP) עצרו את החשוד - אלפונסו גומז-סנטנה בן ה-60, תושב העיר פולרטון שבמחוז אורנג' - ביום רביעי האחרון.

במהלך חיפוש שגרתי שנערך ברכבו של החשוד נמצאו ארבעה ק"ג של סמים מסוג פנטניל. כמות חריגה זו איפשרה לבית המשפט לאשר צו חיפוש לביתו, ובמהלךהחיפוש נמצאו 20 ק"ג נוספים של פנטניל, כמו גם גלולות פנטניל בשווי רבע מיליון דולר ו-122 גרם של קריסטל מת'.

לפי התביעה, צריכת 2 מ"ג של פנטניל עלולה להוביל למנת יתר קטלנית, ועל כן כמות הפנטניל שהוחרם היה עלול לגרום למותם של כ-12 מיליון בני אדם.

 

טוד שפיצר, התובע הראשי במחוז אורנג' (צילום: רויטרס)

 

על אף כמות הסמים הגדולה, גומז-סנטנה מואשם רק בשלוש עבירות: החזקת סמים ושני סעיפים נוספים של החזקת סמים מתוך מטרה למכור אותם. אם יורשע, לבית המשפט יתאפשר לשלוח אותו לכלא לתקופת מאסר שלא תעלה על שש שנים ושמונה חודשים.

"בלתי נתפס לחשוב שמישהו שהיה עלול לגרום למותם של 12 מיליון איש יישלח לכלא רק לכמה שנים", מסר טוד שפיצר, התובע הראשי במחוז, "כל הורה בארצות הברית צריך לפחד מהמחשבה שביום מן הימים הוא ייכנס לחדר של הילד שלו ויגלה שהוא לא בחיים כי הוא עישן סמים".

 

 

שפיצר המשיך: "אני לא מנסה לגרום להורים לפחד, אבל זו המציאות שלנו ואם לא נתחיל להעניש את סוחרי הסמים בחומרה, המציאות הזו תהפוך להיות המציאות שלכם או של מישהו שאתם אוהבים".

לפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), בשנה שעברה סך מקרי המוות כתוצאה ממנות יתר של סמים חצה את רף ה-100 אלף.

62% לא
38% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE