הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הטלוויזיה הרוסית: "ביידן הוא הסוכן שלנו"
פרשנים בכירים שהשתתפו בתוכנית פופולרית בערוץ הממלכתי, אמרו כי הסנקציות של ארצות הברית רק פגעו בכלכלה האמריקאית והועילו לכלכלה הרוסית

חברי פאנל בתוכנית רוסית פופולרית בערוץ הממלכתי, גיחכו על הנשיא האמריקאי ואמרו כי הניסיון של ביידן להציג את המשבר הכלכלי כ"העלאת המחירים של פוטין", עבור רוסיה היא למעשה ,העודף התקציבי של ביידן". 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

בקטע סרטון שפורסם ברשתות החברתיות, פרשן בטלוויזיה הרוסית אמר כי "ביידן הוא כמובן הסוכן שלנו", וכי "אולי הוא באמת הבחור שלנו". 

"באופן עקרוני, מה שביידן עשה אפילו לא עלה על דעתו של אף נשיא אמריקאי לפניו", אמר. "כלומר, הסנקציות שהוטלו על ידי ביידן הובילו לכך שהתקציב שלנו קיבל שיא של הכנסות. זאת אומרת, בגלל שפוטין תופס את אירופה ביד ברזל, הכנסות הנפט שלנו גדלו כל כך עד שכעת, כל יום של המבצע הצבאי המיוחד מכניס לנו כסף".

מאז החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה, ב-24 בפברואר, מדינות מערביות רבות הטילו סנקציות כבדות על רוסיה, אך אפילו השליח הבכיר של מוסקבה לארצות הברית הזהיר כי מסע הסנקציות הגורף רק פוגעת בכלכלת ארצות הברית.

 

 

"הטלת ההגבלות חסרת המחשבה הזו, רק מחמירה את המצב בכלכלה האמריקאית. כך מתברר שבקדחת אנטי-רוסית, וושינגטון מוכנה לירות לעצמה ברגל ולרקות בו זמנית. זה אבסורד", אמר השגריר אנטולי אנטונוב.

רק בימים האחרונים דווח כי המטבע הרוסי, הרובל, הגיע לשיא של שבע שנים והוא נסחר תמורת 52.3 רובל לדולר, כאשר בחודש מרץ, ימים לאחר הפלישה, הוא צנח ל-139 רובל לדולר. 

אחת הסיבות לכוחו של הרובל הן הסנקציות שמקפיצות את מחירי הנפט לשמיים - אך רוסיה ממשיכה למכור את אוצרות הטבע שלה, אפילו עדיין למזרח אירופה, במחירים תואמים. 

כך, למשל, במאה הימים הראשונים ללחימה במזרח אירופה, רוסיה גרפה הכנסות של 98 מיליארד דולר מיצוא דלק מאובנים. כך לפי המרכז לחקר אנרגיה ואוויר נקי, שבסיסו בפינלנד. יותר ממחצית מהרווחים הללו הגיעו מהאיחוד האירופי, כ-60 מיליארד דולרים. 

 

37% לא
63% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE