הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מרקו רוביו מנסה להרגיע את הדמוקרטים: "ההפלות לא נאסרו"
הסנאטור הרפובליקני מפלורידה אמר כי התקשורת הפכה לילדותית ולא רצינית, בעודה מנסה לשכנע את הציבור האמריקאי כי ביטול הפסיקה 'רו נגד ווייד' משמעותה איסור מוחלט של הפלות

המוני מפגינים יצאו ביום שישי ברחבי המדינה למחות על החלטת בית המשפט העליון לבטל את פסיקת 'רו נגד ווייד' משנת 1973, כאשר רבים מתנהגים כאילו ההפלות נאסרו בארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

בתגובה, הסנאטור מרקו רוביו מפלורידה, התראיין לרשת 'פוקס ניוז' והסביר להם שבמציאות "שום דבר לא נאסר" - מכיוון שהפסיקה מטרתה היא לשמור את הסמכות הרגולטורית על חוקי הפלות לבתי המחוקקים בכל מדינה, כפי שנקבע בתיקון העשירי עבור סמכויות שאינן נמצאת באופן מפורש בחוקה.

"מה שראינו במהלך השעות האחרונות הוא כיצד, למרבה הצער, הסיקור הפוליטי האמריקאי הפך להיות ילדותי ולא רציני", אמר הסנאטור הרפובליקני מפלורידה. "וזה בדיוק מה שהם אומרים לאנשים, אם אתה קורא בציוצים, הם גורמים לך לחשוב שהפלות נאסרו - אבל שום דבר לא נאסר".

רוביו הסביר כיצד ההחלטה של בית המשפט מעניקה לאנשים את הזכות "להחליט באמצעות הנציגים הנבחרים שלהם בכל מדינה אינדיבידואלית אם הם רוצים לאפשר הפלה או כיצד הם רוסים להסדיר אותה".

"הסיבה שבגללה יש את ההתמוטטות השמאלנית הזו… היא שכל עוד היה להם את 'רו נגד ווייד', הם לא היו צריכים לדאוג לערוך את הדיון הזה", הוסיף רוביו.

 

(צילום: Getty Images)

 

הוא טען כי הדמוקרטים התומכים בהפלות מעולם לא היו צריכים להתווכח על תוקף העמדה שלהם לגבי הפסקת הריון ומימון משלם המסים, בגלל ש'רו נגד ווייד' היווה כתקן לאומי גורף. "המבקרים לא היו מסוגלים לעשות שום דבר בנידון. הם אהבו את המצב הזה". 

לדעתו, הדמוקרטים מאמינים כי כעת החלטת בית המשפט העליון תביא לגל של מצביעים דמוקרטים, ויסייע למפלגה אשר מתמודדת עם סדרת משברים תחת הנשיא ג'ו ביידן. רוביו גם הוסיף שהמפגינים בוושינגטון ובניו יורק לא צריכים לדאוג לגבי הפלות, מכיוון שהם נמצאים במדינות בשליטה דמוקרטית.

"עדיין יש הפלות היום. ובאופן טרגי, גם מחר יהיו הפלות - כי הפלות לא נאסרו", הדגיש שוב רוביו. "ליברלים לא יכולים לרוץ עם זה. אז הם צריכים לשקר לאנשים ולומר להם שהפסיקה כמעט אוסרת, וזה מה שהם אומרים לציבור שלהם".

 

20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE