הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המחלקה לביטחון המולדת חוששת: גל של אלימות מקבוצות קיצוניות ישטוף את ארה"ב
המשרד הזהיר כי אנשים קיצוניים יתנגדו באופן אגרסיבי להחלטה של ביהמ"ש העליון לגבי הזכות להפלות, וייתכן והם שמים במוקד שלהם פוליטיקאים, שופטים ומתקנים שונים

המחלקה לביטחון המולדת מזהירה כי גורמים קיצוניים עשוי לפתוח במתקפות אלימות "במשך שבועות" בתגובה לפסיקת בית המשפט העליון בדבר זכויות הפלה, כאשר פוליטיקאים ושופטים צפויים להיות בין המטרות פגיעה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"כמה קיצונים אלימים מבית ככל הנראה ינצלו את החלטת בית המשפט העליון של ארצות הברית המבטלת את 'רו נגד ווייד', כדי להגביר את האלימות נגד מגוון רחב של מטרות", נכתב בתזכיר בן שלושה עמודים שהגיע לידי רשת CNN.

"אנחנו צופים כי האלימות עלולה להימשך במשך שבועות לאחר ההחלטה, במיוחד מכיוון שהקיצונים האלימים עשויים להיות מגויסים כדי להגיב לשינויים בחוקי המדינה בנושא הפלה", כתבה המחלקה לביטחון המולדת, ה-DHS.

התזכיר ממשרד המודיעין והניתוח של DHS הוסיף כי "פקידי ממשל פדרליים ומדינתיים, כולל שופטים ומתקנים שונים, נמצאים כנראה בסיכון הגבוה ביותר לחוות אלימות".

במסמך הוסיפו ציטוט של קבוצה לזכויות הפלות בשם 'נקמת הג'יין', אשר כבר נקטה בצעדי אלימות שונים, והיא קראה ל"לילה של זעם" בעקבות החלטת בית המשפט, ואמרה לעוקבים שלה: "אנחנו צריכים שהמדינה תחוש את הכעס שלו, ואנחנו צריכים שהם יפחדו מאיתנו".

נוסף על כך, ה-DHS ציין את מעצרו של תושב קליפורניה מוקדם יותר החודש, שהואשם בניסיון להתנקש בחיי שופט ביהמ"ש העליון ברט קוואנו, לכאורה בתגובה להדלפת המסמך בתחילת חודש מאי, בו פורסם כי בית המשפט צפוי לשנות את הפסיקה. 

הפגנות ועצרות פומביות "יהיו ככל הנראה יעדים אטרקטיביים עבור מגוון של קיצונים אלימים כדי לבצע אלימות נגד יריבים אידיאולוגיים", ו"האלימות עלולה להסלים" נגד מרפאות להפלות ומרכזי משאבים להריון, כמו גם עובדיהם. זאת כאשר כבר אירעו הצתות של מבנים בניו יורק, אורגון, ויסקונסין, ויומינג ווישנגטון. 

'נקמתה של ג'יין', שלפי ההערכה היא בהשראת קבוצה משנות ה-70 של נותני הפלות שכינו את עצמם 'הקולקטיב של ג'יין' - נטלה אחריות על שלוש תקריות הצתה, מה שגרם ל"קיצונים אלימים בעלי מוטיבציה גזעית או אתנית, לפרסם קריאה מקוונת לתגמול נגד מרפאות הפלות".

"אירועי ונדליזם אלה נגד ארגונים מבוססי אמונה, יכולים להצביע על יעדים עתידיים של הקיצוניים האלימים", נכתב. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE