הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צעד נוסף לעבר האישור המיוחל: לוס אנג'לס תאסור על הקמת אוהלים להומלסים בקרבת בתי הספר?
מכשול נוסף הוסר בשבוע שעבר כאשר ועדה בעייריה אישרה את המתכונת החדשה של החוק. במקום אכיפה רק במקומות שיוגדרו כ"תחת האכיפה", האיסור יחול על כלל בתי הספר ברחבי העיר

ועדה בעיריית לוס אנג'לס אישרה בשבוע שעבר הצעת חוק חדשה, במסגרתה הקמת אוהלים ע"י חסרי בית בקרבת מוסדות לימוד תהפוך לעבירה פלילית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מאהל אוהלים בלוס אנג'לס, מוקדם יותר השנה (צילום: Getty Images)

 

הצעת החוק, שבפועל נחשבת כתיקון לחוק העירוני הקיים, עדיין זקוקה לאישור מצד חברי המועצה, ונדמה שהאישור יתקבל במהלך השבועות הקרובים.

החוק החדש יאסור על הקמת אוהלים במרחק של 500 רגל, או כ-150 מטר, מבתי ספר, גנים וכל מוסד לימודי אחר.

כאמור, כבר עתה קיים חוק דומה, האסור על "חסימה באמצעות אוהל או כל מבנה זמני אחר" במידה שמדובר באזור ציבורי. כך לדוגמה, נאסר על הקמת אוהלים בקרבת ברז כיבוי אש (עד מטר), כניסה או יציאה ממבנה (עד 2 מטר), כניסה או יציאה של כביש גישה (עד 3.5 מטר) וכל מקום אחר שעלול לפגוע בגישה של נכים (למשל, חסימת מדרכה שלא תאפשר לאדם בכיסא גלגלים לעבור במקום).

 

חבר מועצת העיר ג'ו בוסקנו, אחד התומכים בהצעת החוק (צילום: Getty Images)

 

למעשה, החוק הקיים אוסר על הקמת אוהלים בקרבת בתי ספר ומוסדות נוספים (ספריות, פארקים וכדומה), אך רק כאשר מדובר באזור שסומן ע"י העירייה כ"תחת פיקוח". החוק החדש, לעומת זאת, יאפשר לעיר לאכוף את החוק בכל בתי הספר.

ג'ו בוסקאנו, חבר במועצת העיר, ניסה לקדם הצעת חוק דומה בשנה שעברה, אולם היא לא זכתה לתמיכה וכלל לא הועלתה להצבעה. מוקדם יותר השנה הצעת החוק זכתה לרוח גבית מצדו של מפקח החינוך החדש בלוס אנג'לס, אלברטו קרבליו.

"מורים והורים הביעו דאגה רבה בעקבות מאהלי ההומלסים ליד בתי הספר", אמר והוסיף, "ראיתי בתי ספר יסודיים שבהם יש תנאים שאף אחד מאיתנו לא מוכן לקבל. יש הומלסים רבים שסובלים ממצוקה נפשית, חלקם בכלל לא לובשים בגדים, וזורקים קללות לעבר הילדים שעושים את דרכם לבתי הספר".

כאמור, הצעת החוק אושרה בוועדה של העירייה, וכעת מועצת העיר צפויה להתחיל לדון בה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE