הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קריסת האתוס הדמוקרטי באמריקה? חוק חדש יחייב את הבנק הפדרלי לעסוק ב'צדק כלכלי וגזעי'
בעבר הבנק הפדרלי עסק במדיניות מוניטרית מתוך ניסיון לשמור על רמות מחירים סבירים ותעסוקה מלאה, עתה נראה כי התפקיד שלו עומד להשתנות

הצעת חוק חדשה תחייב במנדט חוקי את הפדרל ריזרב לקדם "צדק גזעי וכלכלי", דבר שמעורר חששות לאפליה, ומחד חששות כי הבנק כבר לא עסוק במטרתו המרכזית - יציבות ועושר הכלכלה האמריקנית, והופך לסוג של מפעל לצדק חברתי על בסיס תפיסות שמבדילות בין בני אדם על יסוד גזע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
"הצעה 2543 תרחיב את המנדט הכפול הקיים של הפדרל ריזרב לשמירה על יציבות מחירים ותעסוקה מלאה במטרה שהמנדט גם יתמקד בקידום "צדק גזעני וכלכלי במתן והחזרת הלוואות, ובדיור", כך מדווח ה-Valiant News.
 
אם הצעת החוק תתקבל, הפד יהיה אחראי לשמירה על "שוויון גזעי", מה שעלול ליצור כלכלה דו-שכבתית, אחת לאנשים לבנים ואחרת עבור לא-לבנים באמריקה.
 
"למעשה, העברת החוק הזה תהפוך את ''השוויון הגזעי'' לחלק בלתי נפרד מהמנדט של הפד", כותב חוסה נינו, אך בפועל נראה כי מדובר במנדט של אפליה מתקנת שחורג ממדינות מוניטרית אלא הינו חלק מניסיון הנדסה חברתי בקנה מידה כלל-אמריקני.
 
כפי שהדגשנו בעבר, הפד כבר עודד את האמריקאים להילחם באינפלציית מחירי הבשר הגואה על ידי החלפת תרנגולי הודו במוצרי סויה במהלך חג ההודיה.
 
נאמני ממשל ביידן תקפו את הפדרל ריזרב בכך שהאשימו בו את האינפלציה הגואה, ובכך שהבנק הפדרלי לא גינה מספיק את אירועי ה-6 בינואר - במילים אחרות, בעבר תקף ממשל ביידן את הבנק הפדרלי, ועתה הוא נעזר בו לממש מדיניות גזע חדשה.
 
מוקדם יותר החודש, הפד הכריז על "העלאת הריבית הגדולה ביותר שלו מזה יותר מרבע מאה", אם כי העלאת שלושת רבעי האחוז מביאה את הריבית הנוכחית של 1.5%-1.75% לכזו שאינה קרובה ממש לשיעור ה-20% שחוקק הנגיד פול וולקר בתחילת שנות ה-80.
 
ממשל ביידן ממשיך להכחיש ללא הפסק שאמריקה בדרכה למיתון וזאת למרות משבר יוקר המחיה ומספר אינדיקציות פיננסיות אחרות לכך שזה עומד לקרות.
 
0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE