הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מיליון מצביעים דמוקרטים עברו למפלגה הרפובליקנית": חוץ מלייבא מיליוני מהגרים ממקסיקו לשמאל אין אסטרטגיה
המצב הפוליטי של המפלגה הדמוקרטית נראה רע מאוד, בסקרים הבאים האחרונים ולפי נתוני רישום המפלגות מראה שיש נטישה רבתית של המפלגה גם באזורים דמוקרטים, אז האם מדיניות ההגירה המאסיבית תציל את הכחולים?

עשרות אלפי מצביעים שעזרו לדמוקרטים להכניס את הנשיא ג'ו ביידן לבית הלבן עוברים כעת לרפובליקנים, כך עולה מניתוח רישום המצביעים שפורסם ביום שני. יותר ממיליון מצביעים ב-43 מדינות עברו למפלגה הרפובליקנית ב-12 החודשים האחרונים בלבד, כך עולה מנתוני כוונות ההצבעה שנאספו על ידי סוכנות הידיעות AP.

במגוון רחב של אזורים במדינה - גדולים וקטנים, עירוניים וכפריים - מדווחת אותה התופעה. בשום מקום המצב אינו גלוי יותר, לפי ניתוח AP, מאשר במחוזות פרבריים המשתרעים מדנבר לאטלנטה, מפיטסבורג לקליבלנד.

על פי הדיווחים, ה-GOP זוכה לעדנה גם סביב ערים בינוניות כהאריסבורג, פנסילבניה; ראלי, צפון קרוליינה; אוגוסטה, ג'ורג'יה; ודה-מוין, איווה. כל המספרים מבשרים רעות לדמוקרטים בהצבעה שתקבע את השליטה בקונגרס.

בסך הכל כשני שליש מתוך 1.7 מיליון המצביעים ששינו את השתייכותם למפלגה עברו למפלגה הרפובליקנית.

זה מסתכם ביותר ממיליון אנשים שהפכו לרפובליקנים לעומת כ-630,000 שהפכו לדמוקרטים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בערך ארבעה חודשים לפני יום הבחירות, לדמוקרטים אין אסטרטגיה ברורה להתמודד עם הפופולריות הנמוכה של ביידן והפחד של הבוחרים מכך שהמדינה בכיוון הלא נכון. ולמרות שהרפובליקנים הציעו מעט פתרונות משלהם, ה-GOP פעל ביעילות כדי לנצל את החסרונות של הדמוקרטים. הרפובליקנים נהנו בשנה שעברה כשהורים בפרברים הפכו מתוסכלים יותר ויותר מסגירות ממושכות של בתי ספר בשל המגפה. וככל שהאינפלציה התגברה לאחרונה, הוועדה הלאומית הרפובליקנית הצליחה לנצל זאת כדי לארח אירועי רישום בוחרים בתחנות דלק באזורים פרבריים ברחבי מדינות מתנדנדות כאריזונה, מישיגן, נבדה ופנסילבניה בניסיון לקשר את ממשל ביידן למחירי דלק גבוהים.

בשלב זה מלבד לפתוח את הגבול ולייבא מיליוני מהגרים זרים נראה שאין לדמוקרטים אסטרטגיית התמודדות.

ה-GOP גם קשר את הנשיא הדמוקרטי למחסור מתמשך בפורמולה לתינוקות.

"ביידן והדמוקרטים מנותקים מהעם האמריקני, וזו הסיבה שהמצביעים נוהרים למפלגה הרפובליקנית בהמוניהם", אמרה יו"ר ה-RNC, רונה מקדניאל, ל-AP.

היא חזתה ש"הפרברים האמריקנים יגיעו לצבע האדום במחזורים הבאים" בגלל "העלאת מחירי הדלק של ביידן, משבר הגבולות הפתוחים, המחסור בפורמולה לתינוקות והפשיעה הגוברת".

זו לא הפעם הראשונה שהדמוקרטים מוזהרים מפני קטסטרופה הממתינה בבחירות אמצע השנה כאשר הנשיא ג'ו ביידן אינו נמצא במצב אישי טוב בהרבה.

ביידן נמצא ''מתחת למים'' כמעט בכל נושא מרכזי בקרב האמריקאים כך חושף סקר של Redfield & Wilton Strategies שדווח בשבוע שעבר.

דירוג התמיכה הכולל של ביידן הולך ומתדרדר לאחר ש-35% (ויש סקרים הטוענים ל-32%) מאשרים את תפקודו ו-43% לא מאשרים.

במצב זה ביידן נמצא במינוס 8, אך בסקרים אחרים כמו זה של RealClearPolitics, הוא אף נתון במינוס 15!.

ביידן לא מצליח להשיג פופולריות גם בנושאים בודדים.

רק בקטגוריה אחת הוא זוכה לתמיכה כלשהי - מגיפת הקורונה, שם 39 אחוזים מאשרים את תפקודו לעומת 39 אחוזים שלא.

AP מדווחת שמעבר יותר ממיליון מצביעים, חלק קטן מכלל ציבור הבוחרים בארה"ב, אינה מבטיחה הצלחה רפובליקנית בבחירות האמצע בנובמבר. עם זאת, הנתונים מציגים אזהרה חמורה לדמוקרטים.

תומכי ביידן מודאגים יותר ויותר מהשפעות המאקרו שמעצבות את הנוף הפוליטי בסתיו הקרוב ומהתגובה חסרת האונים, של מפלגתם לדאגות המצביעים, כולל האינפלציה הגואה, עליית הריבית והשכר דירה, משבר הגבולות הפתוחים, המחסור הלאומי בפורמולה לתינוקות והפשע הגובר.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE