הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תושבי קליפורניה? קיבלתם הרגע במתנה בין 500 ל-1000 דולר מהמדינה - כל הפרטים על היוזמה החדשה שאושרה
בניסיון להתמודד עם האמרת המחירים בכמעט כל שטחי החיים במדינה המערבית מושל המדינה וראשי בתי המחוקקים העבירו תקציב חדש, הצ'ופר אמור לפחות להקל על העלייה במחירי הדלק והדיור, אך ברור שעלייה ממוצעת של 6,000 דולר בשנה רק תצומצם במעט על ידי הצעד החדש

המושל גאווין ניוסום ומנהיגי הקונגרס והסנאט של קליפורניה הסכימו לספק עד 1,050 דולר בהקלות מס למיליוני משפחות כדי לסייע בעליית מחירי הדלק והאינפלציה, הצעד אושר רשמית ביום ראשון בלילה.

התוכנית התלת-שכבתית תועיל לכ-23 מיליון משלמי מסים בקליפורניה, כולל מגישי דו"חות מס בודדים המרוויחים עד כ-250,000 דולר וגם מגישים משותפים המרוויחים עד 500,000 דולר, כאשר משקי בית בעלי הכנסה נמוכה ובינונית אמורים לקבל את הכסף בהדרגה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החזרי המס יהיו בסך 9.5 מיליארד דולר, והם יהיו מיושמים כחלק מתוכנית הקלה על סך 12 מיליארד דולר, שהיא בעצמה חלק מעסקה תקציבית רחבה יותר על סך 300 מיליארד דולר עליה הכריזו מנהיגי המדינה ביום ראשון בלילה. "תקציב קליפורניה נותן מענה לצרכים הדחופים ביותר של המדינה, ונותן עדיפות להחזרת דולרים לכיסם של מיליוני תושבי קליפורניה שמתמודדים עם האינפלציה העולמית ועליית המחירים של כל דבר, החל מדלק ועד למצרכים", אמר ניוסום בהצהרה משותפת עם נשיא הסנאט.

במסגרת תוכנית החזרי המס, משקי בית שמרוויחים עד 75,000 דולר ליחיד, או 150,000 דולר למגישים משותפים יקבלו 350 דולר לכל אחד ממשלמי המס, בתוספת 350 דולר נוספים אם יש להם לפחות תלוי/ילד אחד. הורה יחיד יקבל 700 דולר ומשפחות דו-הוריות יקבלו 1,050 דולר.

הסכום יקטן ל-150 דולר לכל משלם מס במשקי בית שמרוויחים עד 125,000 דולר ליחידים או 250,000 דולר למגישים משותפים, ול-200 דולר למשקי בית שמרוויחים עד 250,000 דולר ליחידים או 500,000 דולר למגישים משותפים. 

בשכבות הגבוהות הללו, ההורים יקבלו בין 200 ל-250 דולר במידה ויש להם לפחות ילד/תלוי אחד.

תושבי קליפורניה עם הכנסה של מעל רבע מיליון דולר ליחידים, וחצי מיליון לבני זוג לא יקבלו סיוע.

חבילת הסיוע כוללת גם סיוע של 1.1 מיליארד דולר למקבלי ביטוח לאומי משלים או CalWORK.

"התוכנית מכירה בכך שאנשים מסוימים פגיעים יותר מאחרים ונותנת להם הקלה גדולה יותר", כך נאמר באימייל שנשלח מוקדם יותר השבוע לדמוקרטים בקונגרס.

ההבדלים בהוצאות המוצעות עבור מימון אוניברסיטאות, דיור, ותוכניות רשת ביטחון סוציאליות, כמו גם הפרטים שייחתמו עבור חבילת אקלים גדולה, נידונו בבית המחוקקים אשר העביר תקציב מוקדם יותר החודש. ניוסום ומנהיגי המחוקקים היו במחלוקת במשך חודשים בשאלה אם לכוון את ההקלה לתושבי קליפורניה הנזקקים ביותר או לנהגים המשלמים הרבה יותר כיום על דלק.

במהלך נאום 'מצב המדינה' שלו במרץ, קרא המושל לתכנן תוכנית להתמודדות עם מחירי הדלק שהגיעו מאז לממוצע של יותר מ-6 דולר לגאלון.

הוא הציע לשלוח כרטיסי חיוב בשווי 400 דולר לכל בעל רכב רשום במדינה, עד שניים לאדם.

המחוקקים התנגדו בתוקף לגישה הזו, שלא כללה מגבלת הכנסה.

מבקרים פרוגרסיבים ציינו שזה יועיל למיליונרים ולמיליארדרים תוך השארת עניים מאחור.

למרות הדרישות ההולכות וגוברות ממחוקקים רפובליקנים, בתוספת מספר הולך וגדל של דמוקרטים, התוכנית אינה כוללת השעיה רחבה של מס הדלק במדינה שאמור לעלות בשלושה סנטים ב-1 ביולי.

תוכנית ההקלה כוללת, עם זאת, השעיה של חלק ממס המכירה על סולר שיירד בכ-23 סנט לגאלון בעלות כוללת של כ-439 מיליון דולר

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE