הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טרופי, מתוק ורענן: יום האננס הבינלאומי
הוא אחד מהפירות הכי טעימים שיש וניתן למצוא אותו גם בקינוחים וגם במנות עיקריות, כך או אחרת, קשה להישאר אדיש אליו. אם גם אתם מתים על אננס, בכל צורה ודרך, הנה שלושה מתכונים שמפארים את הפרי האהוב

האננס גדל באדמה, על גזע נמוך ועבה, כאשר כל אחד כזה מוציא פרי אננס אחד בלבד. מקורו של הפרי הטעים הזה הוא בדרום אמריקה, בברזיל ובוליביה בפרט. לפי הנתונים הקיימים כיום, הראשונים שגילו ואכלו אננס היו האינדיאנים, ומקור השם ״אננס״ הגיע מהשם ״אננה״, כלומר פרי טוב בשפה האינדיאנית. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אננס כבר מזמן לא שייך רק לקינוחים, והוא הפך להיות אחד הפירות הכי אוהבים בעולם. לכבוד היום החגיגי, ריכזנו עבורכם שלושה מתכונים מושלמים, ששמים במרכז הבמה את האננס. 

קארי צהוב עם אננס ודג

רכיבים: 

300 גרם אטריות אורז דקות 

למחית קארי:

3 פלפלי שושקה יבשים 

3 פלפלי צ'ילי יבשים קטנים

3 פלפלי צ'ילי צהובים  

2 שורש כורכום קטנים

1 כפית מלח 

10 עלי קפיר ליים  

2 פרוסות שורש גלנגל קפוא 

5 גבעולי למון גראס חתוכים גס

לדג:

שמן לטיגון עמוק 

200 גרם פילה דג ים לבן עם העור חתוך ל־4

20 גרם (כף גדושה) אבקת טמפורה 

למרק:

3/4 פחית (300 מ"ל) קרם קוקוס 

1/2 1 כפות רוטב דגים 

20 גרם סוכר דקלים 

100 גרם אננס חתוך לקוביות

3 עלי קפיר ליים 

5 פרוסות גלנגל קפוא 

10-8 עלי בזיליקום תאילנדי 

2 עלי בטל פרוסים דק  

אופן ההכנה:

מכינים את האטריות, משרים את אטריות האורז במים קרים שעה. מכינים את מחית הקארי: משרים את פלפלי הצ'ילי היבשים במים בטמפרטורת החדר שעה ועד 4 שעות (ככל שההשריה ארוכה יותר כך הכתישה נוחה יותר והמחית חלקה יותר), מסננים ומייבשים. כותשים את הפלפלים במכתש ועלי למחית, מוסיפים את יתר מרכיבי מחית הקארי וכותשים למחית אחידה.

מטגנים את הדג: מחממים שמן לטיגון עמוק, מערבבים אבקת טמפורה ב־2 כפות מים, מצפים את רצועות הדג בבלילת הטמפורה ומטגנים 3 דקות עד שהמעטה שחום ופריך. מכינים את המרק: מבשלים את מחית הקארי עם קרם הקוקוס ו־1/2 כוס מים במחבת על אש גדולה כ־2 דקות עד שהנוזלים והמחית מתאחדים. מוסיפים רוטב דגים וסוכר, מגביהים לאש גבוהה ומביאים לרתיחה תוך ערבוב. מוסיפים אננס, קפיר ליים, שורש גלנגל, בזיליקום תאילנדי ועלי בטל, ממשיכים לערבב חצי דקה ומסירים מהאש. מעבירים את האטריות ל־4 קערות הגשה, מניחים מעל את הדגים ויוצקים את המרק. מגישים מיד.

מוס יוגורט עם אננס צלוי בסירופ יוזו

רכיבים:

למוס יוגורט:

350 מ"ל יוגורט 5%

100 גרם (3/4 כוס + כף) אבקת סוכר 

1 מיכל (250 מ"ל) שמנת מתוקה 

לאננס צלוי בסירופ יוזו

100 מ”ל (1/2 כוס פחות כף) יוזו 

30 מ"ל (2 כפות) מיץ לימון 

30 מ"ל (2 כפות) מים 

1 גבעול למון גראס חתוך ל- 3 חלקים ומעוך

30 גרם (½1 כפות) דבש 

1 אננס בינוני חתוך לקוביות בגודל 2 ס”

45 גרם (3 כפות) סוכר דמררה 

לקדאיף:

200 גרם אטריות קדאיף 

60 גרם (1/2 כוס) אבקת סוכר 

50 גרם חמאה מומסת

אופן ההכנה:

מכינים מוס יוגורט, שמים יוגורט בבד חיתול ומניחים מעל מסננת למשך הלילה. יתקבלו כ-300 גרם יוגורט דחוס. מקציפים שמנת מתוקה לקצפת יציבה. מערבבים את היוגורט בקערה עם אבקת סוכר ומקפלים את הקצפת פנימה בעדינות. מכסים בניילון נצמד ושומרים במקרר. מכינים אננס צלוי:  מחממים תנור ל- 180 מעלות. שמים אננס בקערה עם כל החומרים למעט הסוכר ומערבבים. מעבירים לתבנית ומכסים ברדיד אלומיניום. צולים 15 דקות ומעלים את הטמפ' ל- 200 מעלות. מסירים את רדיד האלומניום ומפזרים את הסוכר על האננס. צולים 10 דקות עד הזהבה. מצננים לטמפ’ החדר ומוציאים את הלמון גראס. שמים 2 כפות מקוביות האננס בכוס הגשה. יוצקים מעל מוס יוגורט עד 3/4 גובה הכוס ושומרים מכוסה במקרר. מכינים כך את כל הכוסות.

לפני ההגשה מכינים ציפוי אטריות קדאיף, מחממים תנור ל- 180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. פותחים את הקדאיף בעזרת הידיים ומניחים בקערה. מפזרים על הקדאיף אבקת סוכר ומערבבים שוב בעזרת הידיים עד שאבקת הסוכר עוטפת את כל האטריות. יוצקים מעל חמאה ומערבבים עד שכל האטריות מצופות בחמאה. מסדרים את האטריות בתבנית בשכבה אחידה. אופים כ- 10 דקות עד שהאטריות זהובות ופריכות. רצוי מפעם לפעם לסובב את המגש בתנור לאפייה אחידה. מצננים. מניחים חופן קדאיף על היוגורט בכל כוס ומגישים.

פודינג מנגו טבעוני עם זרעי צ'יה

רכיבים: 

120 מ"ל (1/2 כוס) חלב קוקוס 

120 מ"ל (1/2 כוס) חלב סויה /שקדים

2 כפות זרעי צ'יה שלמים

1 כף קוקוס טחון 

180 מ"ל (3/4 כוס) נקטר מנגו 

קליפת לימון מגוררת מ-1/2 לימון

להגשה:

1 מנגו חתוך לרצועות

1/4 אננס חתוך לפלחים

אופן ההכנה:

שמים את כל החומרים בקערה ומערבבים. מכסים ומעבירים למקרר ל-4-3 שעות עד שהתערובת מסמיכה מעט.  מוציאים מהמקרר ומערבבים היטב. מחזירים למקרר למשך הלילה או עד שמתקבל מרקם של פודינג. מרכיבים את המנה ומגישים. ממש לפני ההגשה מניחים בכוסות מעט קרח כתוש ויוצקים את הפודינג עד 3/4 גובה הכוס. מסדרים מעל אננס ומנגו. שומרים עד יומיים-שלושה במקרר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE