הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשוב לדעת: טעויות שאתם עושים בבחירת נעליים שעולות לכם בבריאות
נעלים לא מתאימות יכולות להזיק לבריאות כף הרגל ולהוביל לכאבים, אי נחת, ובעיות רפואיות שונות. אך אל דאגה, ריכזנו עבורכם רשימה מפורטת של הטעויות הכי נפוצות, והדרכים להימנע מנזקים

האם ידעתם כי נעליים לא מתאימות עלולות להזיק לבריאות כף הרגל שלכם ולהוביל לכאבים ולאי־נוחות מיותרים? אל תרגישו לא נעים אם התשובה לשאלה הזו היא - לא. רבים לא יודעים זאת, ובדיוק בגלל זה באנו לעשות סדר בנושא, ולספק לכם את כל המידע שחשוב שתדעו. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מודדים נעליים בישיבה

אתם מגיעים לחנות הנעליים, מתיישבים על הספסל ומתחילים למדוד. נדמה לכם שמצאתם את הנעל המושלמת, ואתם מבקשים לארוז, בלי ללכת איתה ברחבי החנות. בזמן שעומדים כף הרגל "גולשת" מעט קדימה ולצדדים בשל העומס המופעל עליה ואתם עלולים לגלות עם הזמן שהנעל שמדדתם בישיבה "קצת" לוחצת.

אז מה עושים? מודדים נעליים אך ורק בעמידה ומקפידים לבצע את המדידה בשתי כפות הרגליים כי יש הבדל בין כף רגל אחת לשנייה.

מתעקשים על מספר נעליים קבוע

כפות הרגליים שלנו מפסיקות לצמוח בגיל עשרים בערך, אך עם השנים, כתוצאה מכוח הכבידה, חלק מהרצועות והגידים בכף הרגל עשויים להימתח ולהרחיב את המבנה. גם תנודות משמעותיות במשקל יכולות לשנות את מידת הנעל. 

אז מה עושים? שומרים על ראש פתוח ומודדים לפעמים גם מידה אחת או אפילו מידה וחצי מעבר למידה הקבועה שלכם.

נועלים נעליים שאינן מתאימות לפעילות

נעליים אמורות לספק תמיכה לכל כף הרגל באמצעות רצועה נוספת, מעל העקב. כפכפי נוחות יכולים להיות נפלאים להליכה בבית, בחוף הים, אבל הם לא מתאימים להליכות ארוכות. לפי אותו עיקרון, גם לא כל הנעליים, בפרט אם הן אינן סגורות ותומכות בכף הרגל  מתאימות לפעילות גופנית או לטיולים בטבע. נעילת נעליים שאינן מתאימות לפעילות עלולה לגרום לשלפוחיות, לכוויות שמש, ללחץ על הבהונות ואף לפציעה.

אז מה עושים? מתאימים את הנעליים לפעילות הצפויה.  

קונים נעליים באונליין

רכישה באינטרנט אמנם מלהיבה, חוסכת זמן ולעיתים חסכונית יותר, אך פעמים רבות, כאשר הנעליים מגיעות, מגלים כי הזוג החדש אינו נוח ואינו מתאים לכף הרגל, אך אין לכם זמן להתעסק בהחלפות. התוצאה היא נעילת נעליים שעלולות ללחוץ על כפות הרגליים ולגרום לשלפוחיות ולכאבים. 

אז מה מה עושים? רכישת נעליים באונליין מתאימה רק במקרים שבהם אתם מכירים את הדגם ואת המידה בעולם האמיתי. 

חולצים נעליים בבית ומסתובבים יחפים

להגיע הביתה אחרי יום עבודה מעייף, לחלוץ נעליים ולהסתובב יחפים על הרצפה הקרירה זה הרגל שרבים מאיתנו עושים מדי יום. אך עמידה בכפות רגליים יחפות על משטח ישר (כמו אריחים או פרקט) והליכה לפרקי זמן ארוכים בלי לספק ריפוד ותמיכה לקשת כף הרגל עלולות לגרום לחלק מהאנשים לכאב, לשלפוחיות, לשברי מאמץ ועוד.

אז מה מה עושים? מוצאים נעלי בית מתאימות לכף הרגל ולגובה הקשת, כאלה שתרגישו איתן נוחות מקסימלית, כאילו אתם מסתובבים יחפים.

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE