הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"טרגדיה אנושית מחרידה": כמעט 50 גופות נמצאו במשאית הובלה
עשרות גופות של מהגרים, שככל הנראה הסתננו לארה"ב, נמצאו בתוך כלי הרכב הנטוש בכביש בסן אנטוניו, טקסס. "מצוקת המהגרים הוא משבר הומניטרי"

עשרות גופות נמצאו ביום שני בתוך משאית הובלה נטושה, שעל פי החשד ניסתה להבריח מהגרים דרך טקסס - כך מסרו הרשויות ביום שני בלילה, שמעריכות כי סיבת המוות קשורה לחום הכבד ולחוסר אמצעי הקירור בתוך כלי הרכב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מפקד משטרת סן אנטוניו, ויליאם מקמנוס, אמר כי 46 המתים התגלו בתוך משאית בת 18 הגלגלים על כביש קווינטנה בסן אנטוניו, קצת לפני השעה 6:00 בערב (זמן מקומי). 16 בני אדם נוספים שהיו בתוך כלי הרכב ניצלו, וכולם, כולל ארבעה קטינים, נלקחו לבתי חולים באזור בשל מכות חום והתייבשות. 

על פי הדיווחים בכלי התקשורת, כל הקורבנות היו מהגרים שנכנסו באופן לא חוקי אל ארצות הברית. "מצוקת המהגרים אשר מחפשים מקלט היא תמיד משבר הומניטרי, אבל הלילה אנחנו מתמודדים עם טרגדיה אנושית מחרידה", אמר ראש העיר, רון נירנברג. 

על פי הפרטים שפורסמו, אדם שעבד באזור בו נמצאה המשאית, שמע קריאות לעזרה - וכאשר הגיע ראה את הדלתות האחוריות של המשאית פתוחות, והמון גופות בפנים. 

כוחות רבים הגיעו לזירה, ועל פי העדויות הם מצאו גופה אחת בחוץ - ואז עוד עשרות בפנים. "אנחנו לא אמורים לפתוח משאית ולראות שם ערימות של גופות", אמר מפקד הכבאות של סן אנטוניו, צ'ארלס הוד.

 

(צילום: AP)

 

הוד ציין כי לא היה מים בתוך המשאית, ובטח שלא מיזוג או קירור כלשהו, כאשר הטמפרטורות האזוריות הגיעו לכ-39 מעלות צלזיוס על רקע גל החום המתמשך. 

בינתיים, המשטרה עצרה שלושה בני אדם בקשר לאירוע, אם כי לא ברור כיצד הם היו מעורבים. רשויות האכיפה אוספות צילומי אבטחה מהאזור על מנת לנסות להבין אם ישנם ניצולים נוספים מהמשאית אשר ברחו לפני הגעת כוחות הביטחון למקום. 

כמו כן, מאז, החקירה הועברה לידי המשרד לביטחון הפנים, כאשר הגורמים רואים באירוע כאחת התקריות הקשות ביותר של סחר במהגרים בשנים האחרונות. 

"נמשיך לטפל באיום החמור לביטחון הציבור הנשקף מארגוני הברחת בני אדם, וההתעלמות הפזיזה מהבריאות שלהם והבטיחות של המוברחים", אמר דובר רשות ההגירה והמכס האמריקאית.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE