הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דלקת הכבד המסתורית כבר הביאה למותם של 11 ילדים בארה"ב
הרופאים ברחבי העולם עדיין לא הצליחו למצוא סיבה להידבקות או לקשר בין המקרים בהם ילדים מתחת לגיל 10 חלו בהפטיטיס. "דרושים נתונים קליניים נוספים"

מחלת הכבד המסתורית, שמתפשטת ברחבי העולם מסיבה לא ידועה, הביאה כבר למותם של 11 ילדים בארצות הברית ועשרות אשפוזים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, פרסם שבוע שעבר ניתוח המראה כי מאז ה-1 באוקטובר 2021, היו בסך הכל 296 מקרי הפטיטיס שהתפתחו באופן לא ברור בקרב ילדים בארצות הברית מתחת לגיל 10. 

אחד הנתונים המעניינים בדוח הוא שרוב הילדים שנדבקו בחיידק, מעולם לא הגיעו לטיפול רפואי או למדו בבית ספר. "פחות ממחצית, 42.5 אחוזים, מהילדים למדו בבתי ספר בחודש לפני שנדבקו או הגיעו למוסד רפואי, ו-56.1 אחוזים מעולם לא עשו זאת", נכתב. נוסף על כך, שליש מהחולים היו ילדים יחידים במשק המשפחתי.

החוקרים ממשיכים למצוא קשר בין כל הילדים שחלו בהפטיטיס המסתורי, ובינתיים שללו קשר לנסיעות, מזון או חומרים רעילים. כמו כן, נראה שאין קשר בין מחלת הכבד להידבקות קודמת בקורונה, שכן רק 10 עד 26 אחוזים מהצעירים שחלו דיווחו כי היו חולים בווירוס.

אגב, החיסון נגד הקורונה גם כן לא נראה קשור למקרים, מכיוון שרוב הילדים לא קיבלו אותו. 

עם זאת, אדנו-וירוס, קבוצה של וירוסים אשר גורמים למגוון מחלות כולל מחלות בדרכי הנשימה ודלקות עיניים, זוהו ב-45% מהמקרים, וכמעט 90% מסך הילדים שבארה"ב שנדבקו, נאלצו להתאשפז בבית החולים.

"דרושים נתונים קליניים נוספים כדי להבין את הגורם להפטיטיס בחולים אלה, ולהעריך את הקשר הפוטנציאלי עם אדנו-וירוס", נמסר מה-CDC. 

כזכור, הדאגה לגבי בריאותם של הילדים גברה בחודש אפריל האחרון, כאשר בריטניה הודיעה לארגון הבריאות העולמי (WHO) על עשרה מקרים של הפטיטיס בסקוטנלד. 

מאז, ניתוח רטרוספקטיבי של מקרים מאז אוקטובר 2021 ואילך, הביא ל-920 מקרים ב-33 מדינות ברחבי העולם, מתוכם 45 ילדים שנזקקו להשתלת כבד ו-18 שמתו. 

כאמור, רוב מקרי המוות התרחשו ביבשת אמריקה, בעוד שרוב המקרים המדווחים בכלל נרשמו באירופה. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE