הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פייסבוק ואינסטגרם מסירים פוסטים של תומכי הפלות
אחרי החלטת בית המשפט העליון לבטל את ההגנה הפדרלית על הליך ההפלות, מאות אלפי פוסטים הופצו ברשתות והציעו לנשים לרכוש גלולות להפלות

הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם החלו להסיר פוסטים אשר מציעים גלולות הפלה לנשים שאולי לא תהיה להן גישה לכדורים בעקבות החלטת בית המשפט העליון לבטל את ההגנה הפדרלית על ההליך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

הפרסומים הללו בפלטפורמות נועדו לכאורה לעזור לנשים שחיות במדינות רפובליקניות שבהן יש כעת חוקים האוסרים על הפלות במידה כזו או אחרת. הפוסטים מפרטים כיצד המעוניינות בגלולות יכולות לקבל אותן דרך הדואר.

כמעט מיד עם זיהוי הפוסטים, פייסבוק ואינסטגרם התחילו להסיר חלק מהם, בעוד שמיליונים ברחבי ארצות הברית מחפשים במהירות גישה לכדורים כאלה למקרה הצורך. על פי ניתוח של חברת התקשורת 'זינגל לאבס', עד יום ראשון נצפו יותר מ-250,000 פוסטים בנושא. 

אחד הפוסטים למשל, פורסם דקות לאחר שבית המשפט העליון קבע את ביטול פסיקת 'רו נגד ווייד' משנת 1973. "תשלחו לי הודעה אם אתן רוצות להזמין כדורים להפלה", נכתב באינסטגרם - אם כי הפלטפורמה הסירה את הפוסט תוך דקות ספורות.

אך ביקורת גדולה הועברה על פייסבוק ואינסטגרם, שכן כתב של סוכנות הידיעות AP ערך ניסוי עם תוצאות מטרידות, כאשר שינה את המילה "כדורים להפלה" במילה "אקדח" ופרסם זאת - והפוסט נשאר באוויר. 

דובר חברת Meta, אנדי סטון, כתב ביום שני כי החברה לא תאפשר לאנשים פרטיים לתת במתנה או למכור תרופות דרך הפלטפורמה, אך כן תאפשר שיתוף תוכן של מידע על איך ניתן לגשת לגלולות. 

כ זאת כאשר במקביל, בתי מרקחת ברחבי ארצות הברית שמים הגבלה על מכירות של גלולות היום שאחרי, זאת על רקע העלייה בביקוש. 

נציג רשת הפארם CVS אמר לחדשות כי הצעד להגביל את הרכישה נועד להבטיח "גישה שוויונית" לאמצעי מניעה. עם זאת, הוא ציין כי יש לחברה אספקה גדולה של התרופות הללו.

 

67% לא
33% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE