הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דירוג האישור של ביידן בארה"ב ידוע כנמוך - אך מה חושבים עליו בעולם?
הנשיא האמריקאי מקבל אמון גבוה יותר מקודמו בתפקיד, אך עדיין חווה צניחה במספר התומכים בו. עם זאת, הדעה הכללית על ארצות הברית הופכת לחיובית יותר

האמון הבינלאומי בג'ו ביידן ירד בחדות מאז שנתו הראשונה בתפקיד, אפילו כאשר ההשקפות העולמיות על ארצות הברית נמצאות במגמת עלייה אחרי כהונתו של דונלד טראמפ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

על פי סקר שנערך על ידי מרכז המחקר Pew, בקרב יותר מ-12 אזורים בצפון אמריקה, באירופה, במזרח התיכון ובאסיה, האמון בביידן עומד על 60 אחוזים. מדובר בירידה של 15 נקודות משנת 2021, שהראתה התלהבות ראשונית לאחר ניצחונו על טראמפ. 

הצניחות הגדולות ביותר נראו באיטליה, עם פחות 30 נקודות לעומת בראשית כהונתו של ביידן, יוון עם ירידה של 26 נקודות וספרד - עם 25 אחוזים פחות בתמיכה. בסינגפור ביידן ראה 22 נקודות פחות, כך גם בצרפת, ובהולנד ירידה של 19 נקודות. 

המדינה היחידה שנבדקה ובה נראתה עלייה באמון בנשיא האמריקאי, היא רק קוריאה הדרומית - עם עלייה של 3 נקודות.

התמיכה בביידן לא מצליחה להגיע לשיאים מהם נהנה קודמו הדמוקרטי בתפקיד, ברק אובמה, אך הם עולים על אלו שקיבל טראמפ במהלך כל שנות כהנותו. כך, למשל, בפולין 82% מהאזרחים תומכים בביידן, בשוודיה 74%, ובקוריאה הדרומית 70%. 

התמיכה הנמוכה ביותר היא ביוון עם 41 אחוזי אמון בנשיא האמריקאי, איטליה עם 45, ספרד עם 48 וסינגפור עם 48 אחוזי תמיכה. 

דירוג האישור של ביידן העומד על 60 אחוזים הייתה נמוכה יותר מזו של הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון, אשר קיבל 62 אחוזים, ומעט טובה יותר מזו של קנצלר גרמניה אולף שולץ, שרשם 59% אמון. 

ועדיין - ביידן, מקרון ושולץ נהנו מדירוג גבוה בהרבה מזה של נשיא סין שי ג'ינפינג שקיבל 18% תמיכה, אם כי יש לזכור שהסקר נערך בקרב מדינות ברובן מערביות. הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, שלא במפתיע, קיבל 9 אחוזי תמיכה מהנשאלים. 

המדינות בהן שי ופוטין קיבלו את התמיכה המירבית ביותר הן מלזיה, עם 62 אחוזים ו-59 אחוזים בהתאמה, סינגפור עם 69 % ו-236% בהתאמה, והוגדרו כי שני המנהיגים ש"יעשו את הדבר הנכון בנוגע לענייני העולם".

למרות שהאמון בביידן נמצא בירידה ברחבי העולם, הדעות החיוביות כלפי ארצות הברית נמצאות במגמת עלייה, וקיבל 61 אחוזי תמיכה, לעומת 31 אחוזי גינוי. בפולין המדינה קיבלה 91% אמון, בקוריאה הדרומית 89 אחוזים, בישראל 83 אחוזים, במלזיה 57 אחוזים, בסינגפור 48% וביוון 48%. בממוצע, 79% אמרו שארצות הברית היא "שותפה אמינה".

בסקר השתתפו 19,903 מבוגרים ב-18 מדינות שונות ברחבי העולם, בין ה-14 בפברואר ל-11 במאי השנה.

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE