הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טהראן מנצלת את הבידוד של רוסיה - ועשויה להצטרף לאחת מהקבוצות הכלכליות החזקות בעולם
בעוד שהפערים בין סין ורוסיה לארצות הברית ומדינות המערב ממשיכים לגדול - איראן, שם נמצא מאגר הגז השני בגודלו בעולם, מבקשת להצטרף להתאחדות המדינות שהן בעלות פוטנציאל כלכלי ענק

איראן, אשר מחזיקה במאגר הגז השני בגודלו בעולם, הגישה בקשה להצטרף לקבוצת BRICS הכוללת את ברזיל, רוסיה, הודו, סין ודרום אפריקה - שמטרתה להיות אלטרנטיבה חזקה לשוק המערבי, שבחודשים האחרונים נמצא בהתדרדרות מתמשכת. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

המונח BRICS נטבע על ידי הכלכלן ג'ים אוניל מ'גולדמן זאקס' בשנת 2001, כדי לתאר את ההתחזקות של אותן מעצמות. על פי דובר משרד החוץ האיראני, החברות בקבוצת BRICS "תביא לערכים מוספים לשני הצדדים". 

לאחרונה, על פי רוסיה, גם ארגנטינה הגישה בקשה להצטרף, כאשר מוסקבה הציגה זאת כעדות לכך שהמערב, בראשות ארצות הברית, לא הצליחה לבודד את מוסקבה לאחר שפלשה לאוקראינה.

"בזמן שהבית הלבן חשב על מה עוד לכבות בעולם, לאסור או לקלקל - ארגנטינה ואיראן מבקשות להצטרף ל-BRICS", אמרה דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה. 

סין, כמובן, היא הכלכלה החזקה ביותר מבין המדינות החברות בקבוצה, והיא מהווה יותר מ-70% מהכוח הכלכלי של הקבוצה שעומד על סך 27.5 טריליון דולר. הודו מהווה כ-13% מהכוח, כאשר רוסיה וברזיל כל אחד עם 7 אחוזים. כך לפי נתוני קרן המטבע העולמי.

כמו כן, BRICS מהווים יותר מ-40 אחוזים מאוכלוסיית העולם, וכ-26% מהכלכלה העולמית כולה.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE